• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97032913598
  • خبرنگار : 71593

یک داعشی انگلیسی دلیل ممنوعیت پروازی آمریکا درمورد خاورمیانه بود

یک داعشی انگلیسی دلیل ممنوعیت پروازی آمریکا درمورد خاورمیانه بود

بر اساس گزارش یک جاسوس سازمان اطلاعات مخفی انگلیس، ممنوعیت همراه داشتن دستگاه‌های الکترونیکی برای مسافران پروازها از فرودگاه‌های خاورمیانه و آفریقا که سال گذشته از سوی آمریکا مطرح شد، به دلیل فعالیت‌های یک تروریست انگلیسی بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه گاردین در گزارشی عنوان کرد، "آیمن دین" که یکی از کارشناسان انفجاری سابق القاعده بوده و از سوی سازمان اطلاعات مخفی انگلیس (MI۶) برای نفوذ به این گروه تروریستی استخدام شده بود، اعلام کرد که ممنوعیت آمریکا برای حمل دستگاه‌های الکترونیکی در سال ۲۰۱۷، به خاطر یک بمب‌ساز انگلیسی بوده که مواد انفجاری خود را در باتری‌های لپ‌تاپ پنهان کرده بود.

دین در کتاب خود به نام " ۹ جان" (Nine Lives) نوشت، یک منبع اطلاعاتی او را از حضور "طارق" در طرح داعش برای ساخت بمب‌هایی که قابلیت جابه‌جایی با هواپیما و پنهان شدن در باتری لپ‌تاپ را داشته باشند، مطلع کرد.

همایون طارق، که با نام "ابومسلم البریتانی" نیز شناخته می‌شود، یک شهروند انگلیسی است که پیش از این به جرم کلاهبرداری در زندانی بوده و در سال ۲۰۱۲ از انگلیس خارج شده است. او در نهایت به داعش پیوسته و به یکی از مهم‌ترین سازندگان بمب آن تبدیل شده است.

گفته می‌شود که یکی از پروژه‌های طارق ساخت بمب‌هایی بوده که شبیه باتری لپ‌تاپ هستند و می‌توان آنها را به راحتی از طریق خطوط هوایی از کشور خارج کرد.

طبق افشاگری‌های دین، طارق هم‌اکنون بر روی "پهپادهای سازگار برای حمله به استادیوم‌های فوتبال و محل‌های شلوغ کار می‌کند".

ممنوعیت وضع شده از سوی آمریکا در سال ۲۰۱۷، مسافران ۱۰ فرودگاه‌ خاورمیانه و آفریقا را که قصد داشتند به آمریکا بروند، از  حمل دستگاه‌های الکترونیکی منع می‌کرد. این ممنوعیت در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۷ و به دلیل پیشرفت‌ تدابیر امنیتی این فرودگاه‌ها به طور رسمی برداشته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha