• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97033014594
  • خبرنگار : 30054

مدیر کارخانه ایرالکو اعلام کرد:

نوسازی خطوط قدیمی تولید آلومینیوم توسط کارشناسان ایرانی

نوسازی خطوط قدیمی تولید آلومینیوم توسط کارشناسان ایرانی

مدیر کارخانه آلومینیوم ایران(ایرالکو) اعلام‌کرد: نوسازی خطوط قدیمی تولید این شرکت با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان داخلی انجام شده و به این ترتیب علاوه بر حفظ راندمان و کیفیت محصول تولیدی در سطح جهانی، صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌ها صورت گرفته است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، محمد گودرزی در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: در سال‌های گذشته و پس از برجام موفق شدیم طرح‌های توسعه‌ای را با فناوری‌های جدید به اجرا برسانیم، بر این اساس انتظار نمی‌رود که تحریم‌ها مشکلی در  زمینه طرح‌های توسعه ایرالکو به وجود آورد.

وی با بیان اینکه برای سال‌های آینده طرح‌های افزایش ظرفیت تولید و ساخت نیروگاه اختصاصی همچنین تکمیل پروژه آند سازی در منطقه خیرآباد (واقع در ۳۰ کیلومتری اراک) و ساخت خطوط احیای جدید آلومینیوم را در برنامه داریم، افزود: ایرالکو همچنان متقاضی سرمایه‌گذاری‌های بیشتر است تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.

گودرزی در ادامه ابراز امیدواری کرد که تحریم‌ها کمترین اثر را در برنامه‌های تولیدی این شرکت داشته باشد و یادآور شد در دوره پیشین تحریم‌ها نام ایرالکو در فهرست تحریم کشورهای اروپایی قرار داشت اما با مدیریت مناسب از وضعیت بحرانی عبور کردیم.

به گفته وی، تحریم‌ها سخت‌تر شدن تامین مواداولیه و قطعات مورد نیاز شرکت را به دنبال خواهد داشت که از جمله در زمینه تامین پودر آلومینا که بخشی از آن از کارخانه جاجرم تامین می‌شود، باید برنامه‌ریزی داشته باشیم چرا که شرکت تولیدی آلومینا در جاجرم در حال احداث کارخانه تولید آلومینیوم است و با احداث این کارخانه از ۲۴۰ هزار تن آلومینای تولیدی در این شرکت حدود ۱۲۰ هزارتن آن به مصرف کارخانه خود آنها خواهد رسید و به این ترتیب ایرالکو برای تامین مواد اولیه با دشواری بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

گودرزی افزود: پارسال ایرالکو ۱۷۲ هزار تن انواع محصول آلومینیومی تولید کرد که نزدیک به ۶۰ هزار تن آن صادر و بقیه آن در اختیار صنایع پایین دست داخلی قرار گرفت که بر این اساس می‌توان گفت بخش عمده محصولات این شرکت در اختیار صنایع داخلی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای تامین مواد اولیه نیازمند کمک دولت هستیم، یادآور شد: با مشکلات ارزی پیش آمده و تنگناهای ثبت سفارش، مجبور به افزایش صادرات شمش خام آلومینیوم برای واردات مواد اولیه هستیم، اما امیدواریم دولت با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به یاری ایرالکو بیاید چرا که حدود ۶۰ درصد ارز مورد نیاز ما در شرایط موجود باید توسط دولت تامین شود.

گودرزی تصریح کرد: اگر نتوانیم از ارز دولتی استفاده کنیم مجبور می‌شویم به سمت افزایش صادرات شمش برویم که این امر می‌تواند صنایع پایین دست داخلی را دچار مشکل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha