• شنبه / ۲ تیر ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 97040200462
  • منبع : نمایندگی کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد

طرح ۴۰۰۰ پرونده مهریه در کرمان/ گرانی سکه حجم کار را چند برابر می‌کند

طرح ۴۰۰۰ پرونده مهریه در کرمان/ گرانی سکه حجم کار را چند برابر می‌کند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۴ هزار پرونده مطالبه مهریه با موضوع سکه در اجرای احکام سراسر استان موجود است و با توجه به وضعیت گرانی سکه، در پرونده ها مجددا درخواست اعسار داده می شود و حجم کار چند برابر می‌شود.

به گزارش ایسنا، یداله موحد در نشست اعضای شورای معاونین دادگستری استان با سرپرست استانداری کرمان با اشاره به تاثیر عملکرد سیستم اجرایی بر عملکرد دستگاه قضایی افزود: ۴ هزار پرونده مطالبه مهریه با موضوع سکه در اجرای احکام سراسر استان موجود است و با توجه به وضعیت گرانی سکه، در پرونده‌ها مجددا درخواست اعسار داده می‌شود و حجم کار چند برابر می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به حجم بالای دعاوی دستگاه‌های اجرایی علیه مردم و مردم علیه دولت بیان کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۷۵۰ پرونده در زمینه اراضی دولتی مطرح شده بود.

وی با تاکید بر تاثیرات مستقیم عملکرد دستگاه اجرایی بر عملکرد دستگاه قضایی به ویژه در فعالیت های اقتصادی دولت افزود: با توجه به تاثیرات متقابل مثبت و منفی عملکردهای دستگاه قضایی و اجرایی بر یکدیگر، باید بیش از گذشته مشارکت و همکاری داشت تا کاهش مراجعات و پرونده ها به سیستم قضایی را شاهد باشیم.

موحد گفت: به طور متوسط روزانه ۲۸ هزار نفر در سراسر استان کرمان تحت عناوین مختلف (شاهد، وکیل، دریافت گواهی سوءپیشینه و ...) به سیستم قضایی مراجعه می‌کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در دستگاه قضایی استان کرمان سالانه ۷۰۰ هزار پرونده رسیدگی می شود و در خطاهایی که وجود دارد، دادگاه تجدیدنظر را داریم و نباید با درصدی خطا، دستگاه قضا را زیر سوال برد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید عملکردهای دستگاه قضایی را واقع بینانه ببینند، افزود: آنچه که اهمیت دارد دستگاه قضایی کشور است و شخص مطرح نیست و باید منفعت و مصالح اصلی را مدنظر قرار داد.

موحد در پایان با اشاره به ارتقاء وضعیت امنیتی استان کرمان اظهار کرد: امنیت کار مشترک دستگاه قضا و اجرایی است که یکی از ارکان اساسی شورای تامین، مسوولان قضایی هستند و باید برای ارتقاء امنیت استان بیش از پیش همکاری داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۲ ۱۱:۱۶

بهترین روش پرداخت مهریه سکه به نرخ سکه در زمان عقد می باشد که در واقع ضعف قانون سبب شده است که درخواست مهریه زیاد شده وکانون خانواده را متزلزل نموده .وخیلی از زنها از این موقعیت گرانی سکه دارندسوءاستفاده می نمایند.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۳ ۱۱:۱۲

آخه دولت ، قوه قضایه کی می خوان این مشکل مهریه رو حل بکنن ، یعنی واقعا این مشکل تو کشور نمی خواد حل بشه ؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۴ ۱۵:۵۳

باید مبلغ معادل قیمت سکه به نرخ زمان طلاق باشه . طرف پارسال طلاق گرفته و مهریه قسطی میده انصاف نیست که امسال سکه سه میلیونی بده .

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۸:۵۲

باسلام دقیقا درست میگه باید نرخ پارسال باشه