• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97052111131
  • خبرنگار : 71402

اطمینان مودی به پیروزی چشمگیرش در انتخابات ۲۰۱۹ هند

اطمینان مودی به پیروزی چشمگیرش در انتخابات ۲۰۱۹ هند

نخست‌وزیر هند با بیان اینکه در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۹ با اکثریت پیروز می‌شود، تلاش‌های اپوزیسیون برای مخدوش کردن افکار عمومی بابت ناکامی دولت نارندرا مودی در تحقق وعده‌های توسعه اقتصادی سریع و اشتغال‌زایی بیشتر برای جوانان را زیر سوال برد.

 به گزارش ایسنا، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در مصاحبه با "تایمز آو ایندیا" گفت دولت او به رهبری حزب بهاراتیا جاناتا به ارتقای وضعیت زندگی تمام شهروندان، جدای از باورهای آنها متعهد است.

اخیرا نگرانی‌هایی ایجاد شده است مبنی بر اینکه دولت مودی قادر نیست گروه‌های حاشیه‌ای جبهه راستگرا را که برای تضعیف نهاد سکولار هند از طریق حمله به اقلیت مسلمان هند تلاش می‌کنند، کنترل کند.

مودی در این مصاحبه ایمیلی که امروز یکشنبه منتشر شد، گفت: قطعا ما تعداد کرسی‌های بیشتری نسبت به انتخابات گذشته به دست می‌آوریم و اطمینان دارم که می‌توانیم رکورد تعداد کرسی‌هایی که ائتلاف دموکراتیک ملی در گذشته به دست آورده، بشکنیم و به شگفتی بزرگتری دست یابیم. مردم با ما هستند و ما چیزی برای ترسیدن نداریم.  

به گزارش رویترز، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مودی همچنان پیشتاز پیروزی برای یک دوره پنج ساله دیگر است اما این حزب در چند ماه گذشته در تعدادی از انتخابات‌های محلی متحمل عقب‌گرد شده است و همین امر به اپوزیسیون نیرو می‌دهد.

با این حال مودی می‌گوید رای‌دهندگان خواستار یک دولت مرکزی قوی و قاطع برای تبدیل هند به یک اقتصاد بزرگ و یکی از عوامل بالقوه رشد جهانی هستند.

مودی گفت: دستورکار من توسعه است، توسعه‌ای سریع و برای همه... ما در چهار سال گذشته سخت کار کرده‌ایم و با سابقه کاری خودمان به مردم رجوع می‌کنیم.

 اپوزیسیون هند به رهبری حزب کنگره در تلاش برای تشکیل ائتلافی بزرگ از احزاب منطقه‌ای و حتی گروه‌های کمونیست است تا کمپینی مشترک علیه مودی به راه بیندازد. از نظر آنها، مودی چهره‌ای تفرقه‌انگیز است که دستور کار حزبی "اول هندو" را دنبال می‌کند.

حزب بهاراتیا جاناتا در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۴ توانست ۲۸۲ کرسی به دست آورد و بدین ترتیب آنها به "اکثریت ساده" در مجلس لوک سابا )مجلس سفلی(  پارلمان را به دست آورد. ائتلاف دموکراتیک ملی تحت رهبری بهاراتیا جاناتا هم ۳۳۶ کرسی از ۵۴۳ کرسی را کسب کرد.  اپوزیسیون هند ماه گذشته لایحه عدم اعتماد علیه دولت مودی به جریان انداخت اما نخست‌وزیر هند به لطف اکثریت پارلمانی خودش به سادگی از آن عبور کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha