• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97060703375
  • خبرنگار : 30054

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس

حضور ذینفعان خوشه‌های فرش ۱۷ استان کشور در قالب پاویون مشترک در نمایشگاه فرش دستباف تهران

حضور ذینفعان خوشه‌های فرش ۱۷ استان کشور در قالب پاویون مشترک در  نمایشگاه فرش دستباف تهران

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به حضور دبیرخانه خوشه‌های فرش کشور در شیراز گفت: ذینفعان و تولیدکنندگان خوشه‌های فرش دستباف کشور در یک پاویون مشترک به متراژ ۵۰۰ مترمربع در نمایشگاه امسال حضور داشتند و استان فارس به عنوان استان معین مسئولیت هماهنگی بین استان‌ها و اجرای پاویون را برعهده داشته است. 

به گزارش سرویس بازار ایسنا، شهرام کمال‌زاده، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حاشیه بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه فرش ایران در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خوشه‌های  فرش دستباف گفت: پروژه‌های توسعه خوشه‌های فرش، از حدود یک دهه قبل در کشورمان آغاز شده و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران متولی آن است و پروژه توسعه خوشه فرش در استان فارس از سال ۹۴ آغاز شده و در سال اول موفق به کسب عنوان برتر در میان پروژه‌های توسعه خوشه‌ای کشور شده و به همین دلیل مسئولیت دبیرخانه خوشه‌های فرش کشور به استان فارس محول شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه گفت: این دبیرخانه در سال گذشته در راستای توسعه بازار صادراتی خوشه‌های فرش، پروژه راه‌اندازی پاویون خوشه‌های فرش کشور در چین را با انجام رسانید و در سال جاری نیز برنامه‌های دیگری در دست اقدام دارد.

کمال‌زاده گفت: در راستای توجه به سلامت بافندگان در سال جاری پروژه سلامت بافندگان در فارس شروع شده که در مرحله اول شهرستان فیروزآباد به عنوان پایلوت طرح انتخاب شده است. در این پروژه یک تیم متخصص در زمینه پیشگیری و درمان بافندگان در روستاها به مدت ۶ ماه به فعالیت می‌پردازند و امیدواریم در فازهای بعدی با کمک سایر ارگانها بتوانیم در سایر شهرستان‌های استان نیز این پروژه را به انجام برسانیم.

کمال‌زاده اظهار امیدواری کرد: با توجه به حضور دبیرخانه در شیراز و اهمیت بافندگان به عنوان اصلی‌ترین حلقه تولید فرش دستباف بتوانیم پروژه سلامت بافندگان را در سایر استان‌های کشور نیز به انجام برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha