• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 97061004914
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

اولویت‌های ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش

در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور، ترویج گفتمان همکاری‌ها و پرهیز از موازی کاری‌ها از اولویت‌های ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، مطرح شد.

به گزارش ایسنا، سیدمجتبی ملکی با گرامیداشت هفته دولت و یادوخاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در جلسات مشترکی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم ازما خواستند تا قبل از اعمال و ابلاغ برنامه‌ها اهتمام ویژهای در چگونگی اجرای برنامه‌ها شود و در حوزه تلاش شده است تا به شکل عملیاتی و اجرایی به این خواسته وزیر پایبند باشیم و برنامه‌ها طوری تدوین و طراحی شود که بتوان به شکلی مطلوب در مدارس  اقدام و اجرا هم شوند.


وی افزود:  امروز در جامعه در شرایطی هستیم که دغدغه اصلی خانواده ها، تعلیم وتربیت فرزندان است و علاوه بر آموزش دانش، مهارت آموزی برای آنان بسیارمهم است و در این راستا باید از  وزیر آموزش و پرورش تشکر کنم که ۲ساعت از برنامه درسی مدارس را به فعالیت‌ها ی پرورشی  اختصاص داده و استفاده از ظرفیتهای حوزه ها و حوزویها را مدنظر قرار داد و امیدواریم با نگاه مثبتی که وزیر به این ستاد دارد ، همکاری‌ها  استمرار پیدا کند تا دانش آموزان با مهارت‌های زندگی آشنا شوند.


دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه  در حوزه علمیه فعالیتهای فاخری برای همکاری با آموزش و پرورش تدوین شده است، گفت: برای تحقق برنامه های مشترک تربیتی ، ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شکل گرفته است که به جد پیگیر اجرایی شدن برنامه‌ها و مطالبات خانواده‌ها و دانش آموزان در امور تربیت و مهارتی هستیم.


ملکی با اشاره به هدف این همکاریها خاطر نشان کرد: مهمترین هدف ستاد، ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش  در دست یابی به ساحت های تربیتی  سند تحول بنیادین است و بر این اساس با توجه به سند تحول بنیادین،اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و نقشه جامع علمی کشور و سایر اسنادبالادستی ، وظایف  و برنامه هایی طراحی و در حال اجرا است که در استان‌ها کمیته همکاری استان‌ها را با حضور  ائمه جماعت و نمایندگان ولی فقیه داریم و فعالیت‌هایی در نظر گرفته شده است وشناسایی ظرفیتها ، سیاستگذاری و برنامه ریزی جهت تعامل با سایر دستگاه‌ها و ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها از جمله فعالیت ها و اقدامات کمیته های استانی است.


وی با اشاره به عدم ورود به امور دارای متولی خاص در آموزش و پرورش اظهار کرد: ترویج گفتمان همکاری‌ها و  پرهیز از موازی کاریها از اولویتهای ستاد است و با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نگاه تکمیلی و تعاملی به امور تربیتی   دانش آموزان داریم و  تنوع برنامهها با رصد فرصتهای تربیتی را سرلوحه کار قراردادهایم و  برنامهریزی بر اساس واقعیات مبتنی بر آرمانها و پرهیز از نگاه حزبی و جناحی را پیگیر هستیم.


ملکی در ادامه گفت: در ستاد همکاریها برنامهها و اولویتهایی در نظر گرفته شده است که میتوان به پژوهش در حوزه همکاری ها، همکاری در ایجاد و توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی، اعزام مبلغان با تجربه به مدارس، تامین و استقرار روحانی در مدارس، برگزاری نشستهای تخصصی و کرسی های آزاد اندیشی، بازدید دانش آموزان از نظام آموزش مدارس علمیه، جذب و بکارگیری طلاب در قالب نظام وظیفه عمومی، توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش،  نظارت و بهسازی فعالیتها و... اشاره کرد.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهای ستاد تصریح کرد:  تببین رسالت و کارکردهای متقابل حوزه آموزش و پرورش، راهبری کلان اجرای برنامه، برگزاری کارگاههای آموزشی، تدوین و ابلاغ برنامههای سالانه ، ارزیابی فعالیتهای استانی، نیازسنجی برنامهها واشاعه و گفتمان سازی اهتمام به تشکیل مستمر جلسات و ... از دستاوردهای ستاد همکاری ها است و امیدواریم با استمرار همکاریها و برنامهها در  سال تحصیلی آینده دستاوردهای بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha