• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97061808855
  • خبرنگار : 30054

در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری

نخستین سامانه (VTM) با هدف کاهش هزینه‌ها توسط بانک پارسیان راه‌اندازی شد

نخستین سامانه (VTM) با هدف کاهش هزینه‌ها توسط بانک پارسیان راه‌اندازی شد

در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با رییس‌جمهور و اعضای هیات‌دولت با موضوع کاهش هزینه ها و شعب بانک‌ها، در آستانه سالروز تاسیس بانک پارسیان، طی مراسمی با حضور مدیرعامل بانک پارسیان و معاون وزیرکشور و رییس سازمان ثبت احوال، مدیران شرکت‌های تهیه‌کننده نرم‌افزارهای بانکی، برای نخستین بار در کشور توسط بانک پارسیان، نخستین سامانه و دستگاه‌های جانبی آن، با امکان احراز هویت از طریق کارت هوشمند ملی با مشارکت سازمان ثبت احوال راه‌اندازی شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک پارسیان، این سامانه و دستگاه جانبی آن (VTM) با هدف امکان ارائه خدمات از راه دور به مشتریان، افزایش دامنه خدمات شبانه‌روزی بانک، گسترش شعب الکترونیکی و ارتقای رضایت‌مندی مشتریان، راه‌اندازی شده است.

بانک پارسیان با راه‌اندازی این سامانه، عملا بهره‌برداری آنلاین از کارت هوشمند ملی را اجرایی کرده است.

درخشان نیا، رییس سازمان ثبت احوال کشور در این مراسم با بیان اینکه بانک پارسیان یکی از بانک‌های پیشرو در نظام بانکی است، گفت: بانک پارسیان برای اولین بار در کشور از سامانه و تجهیزات با امکان احراز هویت آنلاین از طریق کارت هوشمند ملی رونمایی و عملاً بهره‌برداری از این کارت‌ها را اجرایی کرده است.

معاون وزیر کشور بیان کرد: احراز هویت  و بهره‌برداری از طریق سامانه و تجهیزات (VTM) بانک پارسیان، در ۳ مرحله است؛ که با قراردادن کارت ملی در (VTM) آغاز، سپس انطباق با اثرانگشت و در پایان با وارد کردن رمز کارت می توان امور بانکی مورد نیاز را در شبانه‌روز از طریق آن انجام داد که گام بلندی در توسعه خدمت رسانی به مردم و کاهش هزینه‌ها خواهد شد. 

شایان ذکر است از جمله تجهیزات سخت‌افزاری این سامانه، دستگاهVTM  بوده که نسل جدید و پیشرفته‌ دستگاه‌های خودپرداز است و علاوه بر  ارائه تمام خدمات خودپرداز  به مشتریان، از  قابلیت انجام بخش عمده‌ای از خدمات بانکی شعب و باجه‌های فیزیکی مانند افتتاح انواع حساب‌های بانکی، درخواست صدور و دریافت سپرده و صدور دسته چک به‌صورت الکترونیکی برخوردار است.

در این سیستم، مشتری با قرار گرفتن در مقابل دستگاه، می‌تواند با متصدی بانکی، به صورت صوتی و تصویری (ویدئو کنفرانس)، ارتباط برقرار کرده، از او مشاوره و راهنمایی گرفته و تمام عملیات بانکی خود را با دستگاه مذکور به انجام برساند.

احراز هویت، ارائه و تحویل مدارک شناسایی مورد نیاز، ثبت اثر انگشت و امضای مشتری برای انجام هرگونه عملیات بانکی، از قابلیت‌های ویژه دستگاه وی تی ام است.

در سامانه الکترونیک بانک پارسیان، مشتری می‌تواند علاوه بر انجام اقداماتی همچون درخواست رمز اینترنت بانک و تلفن بانک، انتقال وجه داخلی‌ (از سپرده)، انتقال وجه بین بانکی‌ (ساتنا و پایا)، اینترنت بانک، صدور کارت نقدی، از امکان درخواست‌های صدور و خرید کارت هدیه با مبلغ و طرح‌های دلخواه، صورت‌حساب سپرده، گواهی تمکن مالی و واگذاری چک بهره‌مند شود.

ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی به مشتریان از طریق ویدئو کنفرانس، درخواست صدور دسته چک، درخواست صدور مجدد دسته چک، پرداخت اقساط تسهیلات، اعلام مانده حساب، صورت‌حساب کارت، دریافت و پرداخت وجه نقد از دیگر مزیت‌های سیستم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha