• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97062110703
  • خبرنگار : 71415

ضمن تحسین عملکرد ترامپ مقابل کره شمالی

کارتر: با ترامپ سیاست‌های زیست محیطی و حقوق بشری آمریکا تغییری نمی‌کند

کارتر: با ترامپ سیاست‌های زیست محیطی و حقوق بشری آمریکا تغییری نمی‌کند

جیمی کارتر در سخنرانی، گفت‌: تا زمانی که دونالد ترامپ در کاخ سفید رهبری کشور ما را داشته باشد، امید چندانی برای تغییر سیاست‌های حقوق بشری و زیست محیطی آمریکا وجود ندارد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری ‌آسوشیتد پرس، جیمی کارتر، رییس جمهور اسبق آمریکا در ‌عین ‌حال در صحبت‌هایش به دموکرات‌هایی که به دنبال پایین کشیدن جمهوری خواهان از قدرت هستند، توصیه کرد که در رفتن به سراغ چپ گرایان افراط نکنند.

وی در گزارش سالانه خود در بنیاد و کتابخانه‌اش در تالانتا، تاکید کرد: باید مستقل‌ها هم بدانند که می‌توانند، آرای خود را در حزب دموکرات سرمایه‌گذاری کنند.

کارتر همچنین نسبت به تبعات سیاسی روی آوردن دموکرات‌ها به یک برنامه بسیار لیبرال همچون نظام بهداشت و درمان همگانی هشدار داد و گفت که دموکرات‌ها باید در سطح کشوری به سراغ مستقل‌هایی که از دولت فعلی سرخورده شده‌اند، بروند.

جیمی کارتر، سیاست‌های محیط زیستی دولت فعلی آمریکا  که باعث تسهیل انتشار هر چه‌ بیشتر گاز متان از سوی شرکت‌های انرژی در این کشور می‌شوند را محکوم کرد.

او در خصوص سیاست مهاجرتی دولت ترامپ در جدا کردن خانواده‌های مهاجران، گفت‌: آمریکا یک کشور "ذاتا متعهد به حقوق بشر" است و من فکر می‌کنم که در آینده اجازه خواهیم داد تا این مجددا حاکم شود، اما در دو سال آینده من نمی‌توانم این را پیش‌بینی کنم که این کودکان محبوس شده وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد یا خیر.

کارتر در گذشته از ترامپ به خاطر صحبت‌های دروغش و حمایت بیش از حد از اسرائیل انتقاد کرده بود. با این حال کارتر موافقت‌هایی را با بخش سیاست‌های خارجی ترامپ دارد.

این رییس جمهور اسبق آمریکا بدون ذکر تحقیقات رابرت مولر ، بازرس ویژه‌ فدرال در پرونده ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه، گفت‌ که چند سال با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در خصوص جنگ داخلی با سوریه تعامل داشته است.

کارتر گفت‌ من آدرس ایمیل او را دارم. من و پوتین برای گرفتن ماهی سالمون به یک رودخانه یکسان در روسیه علاقمند هستیم.

کارتر ‌اضافه کرد که این دوستی به این معنا است که زمانی روسیه و کشورهای دیگر مذاکرات چند جانبه درباره جنگ سوریه انجام می‌دهند، اغلب به جای این که از دولت آمریکا دعوت به عمل آورند از  بنیاد کارتر دعوت می‌کنند.

کارتر سیاست ترامپ در دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را تحسین و از سیاست دولت باراک اوباما، رییس جمهور قبلی در عدم تعامل مستقیم با حکومت کره شمالی انتقاد کرد.  

کارتر تاکید کرد: مطمئن نیست که ترامپ در تعامل با کره شمالی پیشرفت واقعی به دست آورده باشد، اما او از این که آمریکا به صورت رسمی باید جنگ کره را اعلام کرده و روابط عادی با پیونگ یانگ برقرار کند، حمایت می‌کند.

وی افزود: بگذارید آنها نیز جزوی از جامعه کشورها باشند. من فکر می‌کنم که خود این کافی خواهد بود تا به برنامه هسته کره شمالی پایان دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha