• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97071709513
  • خبرنگار : 71415

رهبر هنگ‌کنگ از توضیح درباره عدم تمدید روادید خبرنگار فایننشال تایمز خودداری کرد

رهبر هنگ‌کنگ از توضیح درباره عدم تمدید روادید خبرنگار فایننشال تایمز خودداری کرد
کری-لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ

رهبر هنگ‌کنگ امروز سه‌شنبه از توضیح این‌که چرا دولت این منطقه روادید "ویکتور مالت" خبرنگار سرشناس فایننشال تایمز را به رغم مطالبه توضیح در این مورد تمدید نکرده، خودداری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویکتور مالت، دبیر فایننشال تایمز و تبعه انگلیس بعد از آنکه از سخنرانی "اندی چان" رهبر یک حزب کوچک حامی استقلال هنگ‌کنگ میزبانی کرد، مورد غضب مقام‌های هنگ‌کنگ قرار گرفت.

هنگ‌کنگ همچنین اقدام به ممنوع کردن فعالیت حزب چان در راستای مقابله چین با هرگونه استقلال‌طلبی در این منطقه خودمختار کرده است. به دنبال این اتفاق مقامات هنگ‌کنگ درخواست برای تمدید ویزای کاری مالت را رد کردند و او روز یکشنبه هفت روز برای ترک هنگ‌کنگ مهلت پیدا کرد.

کاری – لام، رییس اجرایی هنگ‌کنگ در پاسخ به اولین پرسش‌ها از خود درخصوص این مناقشه گفت: تصمیم در این مورد از سوی مقام‌های مهاجرتی گرفته شده است.

او ارتباط دادن این اتفاق با سخنرانی اندی چان را گمانه‌زنی محض خواند.

لام به خبرنگاران گفت: به عنوان قانونی که نه فقط یک قانون بلکه امری بین‌المللی است، ما و وزارت مهاجرت هرگز شرایط فردی مربوط به یک پرونده یا ملاحظات این تصمیم را فاش نخواهیم کرد.

او از تایید مستقیم جزییات گمانه‌زنی‌ها بر سر عدم تمدید روادید مالت خودداری کرد و گفت که متوجه شده که در کوچه و خیابان درباره آن صحبت می‌کنند.

لام اظهار کرد: دولت هنگ‌کنگ هیچ‌گونه استقلال‌طلبی برای هنگ‌کنگ و هیچ‌گونه مسائلی را که به امنیت ملی، تمامیت ارضی و منافع توسعه‌ای آسیب بزند، تحمل نخواهد کرد.

لام در پاسخ به این‌که آیا از این پس خبرنگاران در هنگ کنگ به دلیل مصاحبه با فعالان استقلال‌طلب یا نوشتن درباره استقلال مجازات می‌شوند، گفت که در این مورد هیچ رهنمودی نمی‌دهد، اما مدعی شد که آزادی خبرنگاری و بیان، همچنان جزو ارزش‌های پایه‌ای هنگ‌کنگ هستند.

هنگ‌کنگ که تقریبا حالت نیمه خودمختار داشته اما همچنان تحت حاکمیت چین قرار دارد از آزادی‌هایی برخوردار است که در خاک اصلی چین تقریبا وجود ندارند.

با این حال با افزایش نفوذ پکن بر هنگ‌کنگ، محدودیت‌ها برای مخالفان و منتقدان و حامیان استقلال در این منطقه رو به افزایش است.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha