• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97071608997
  • خبرنگار : 71129

چین: سیاست "یک کشور، دو سیستم" در هنگ کنگ به قوت خود باقی است

چین: سیاست "یک کشور، دو سیستم" در هنگ کنگ به قوت خود باقی است

رسانه دولتی چین در واکنش به عدم صدور ویزای هنگ کنگ برای خبرنگار فایننشال تایمز تاکید کرد: اصل چین در اجرای سیاست "یک کشور، دو سیستم" برای هنگ کنگ تغییری نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، . چاینا دیلی در سرمقاله خود نوشت: صدور ویزا یک حق حاکمیتی است و هیچ کشور دیگری حق مداخله در آن را ندارد و اتهامات برخی دولت‌های خارجی در واقع تلاشی در جهت حمله به دولت چین است.

در این گزارش همچنین ادعاها مبنی بر اینکه امتناع هنگ کنگ در صدور مجدد ویزای کاری برای یکی از خبرنگاران فایننشال تایمز اقدامی در جهت نقض آزادی‌های وعده داده شده است، رد کرد.

روزنامه فایننشال تایمز اخیرا گزارش داده بود که مقام های هنگ کنگ از صدور مجدد ویزای کاری برای ویکتور مالت، سردبیر اخبار آسیایی این روزنامه که بعنوان معاون رئیس باشگاه خبرنگاران خارجی این منطقه نیز فعالیت می کند، امتناع کرده و این مساله انتقادهایی را از سوی گروه‌های آزادی رسانه و آمریکا در پی داشته است.

این مساله دو ماه پس از آن اتفاق افتاده که مقام های دولتی در چین و هنگ کنگ، این باشگاه را به خاطر میزبانی سخنرانی یک فعال حامی استقلال هنگ کنگ محکوم کرده و بار دیگر باعث شد تا اعتبار آزادی‌های وعده داده شده به این هنگ کنگ زیر سوال برده شود.

چاینا دیلی نوشت: پکن تحت اصل "یک کشور، دو سیستم" به هنگ کنگ درجه بالابی از خودمختاری و آزادی را وعده می‌دهد که در هیچ جای دیگری در چین این حق وجود ندارد. آنچه دولت های خارجی به واقع طلب می کنند، پاسخ نیست بلکه ایجاد تصوری است از اینکه آزادی بیان و آزادی در هنگ کنگ در حال از بین رفتن است

روزنامه گلوبال تایمز چین نیز گزارش داد که امتناع از صدور ویزا ارتباطی با آزادی بیان ندارد. اقدامات ویکتور مالت در کلوب مذکور تخریب کننده امنیت ملی و تضعیف کننده آزادی بیان است. هنگ کنگ بدون این فرد جای بهتری خواهد بود. آینده این منطقه احتیاجی به نگرانی‌های این فرد ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha