• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97072312763
  • خبرنگار : 71588

دیدار مقامات عراقی با مقام آمریکایی درباره تحولات منطقه و عراق

دیدار مقامات عراقی با مقام آمریکایی درباره تحولات منطقه و عراق

رئیس جمهوری،‌ نخست وزیر و رئیس‌ پارلمان عراق در جریان دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا از وی خواستند تا عراق را از پیامدهای بحران‌های منطقه‌ای دور نگه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز،  دفتر رسانه‌ای برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که برهم صالح از جان سالیوان، معاون وزیر خارجه آمریکا و داگلاس سیلیمان، سفیر آمریکا در عراق در کاخ "السلام" واقع در بغداد استقبال کرد.

در جریان این دیدار سالیوان بر حمایت واشنگتن از بغداد در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق در جریان این دیدار بر ضرورت دور نگه‌داشتن بغداد از پیامدهای سیاسی بین‌المللی و تنش‌های منطقه‌ای و توجه به موقعیت و وضعیت عراق تاکید کرد.

برهم صالح همچنین بر حاکمیت عراق و منافع ملی جهت حفظ ثبات داخلی، بازسازی و توسعه زیرساخت‌های مناطق آسیب دیده توسط اقدمات تروریستی تاکید کرد.

از سوی دیگر، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که العبادی از جان سالیوان و هیئت همراه وی استقبال کرد و در جریان این دیدار دو طرف درخصوص تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی و همچنین درخصوص وضعیت سیاسی عراق و منطقه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

در این بیانیه همچنین آمده است که معاون وزیر خارجه آمریکا تلاش‌های صورت گرفته توسط العبادی در دوره نخست وزیری‌اش و کسب دستاوردهایی از جمله آزادسازی اراضی عراق از چنگال گروه تروریستی داعش را ستود.

از سوی دیگر، دفتر محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که الحلبوسی روز یکشنبه در دفترش از جان سالیوان و داگلاس سیلیمان استقبال کرده است.

در آغاز این دیدار این دو مسؤول آمریکایی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور انتخاب الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان عراق را به وی تبریک گفتند و بر ادامه حمایت واشنگتن از عراق در تمامی زمینه‌ها تاکید کردند.

الحلبوسی نیز بر اهمیت تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همچنین مشارکت شرکت‌های آمریکایی در پروژه‌های بازسازی زیرساخت‌ها و خدمات رسانی به تمامی شهرهای عراق تاکید کرد.

وی از حمایت آمریکا و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت رهبری واشنگتن در جنگ عراق علیه تروریسم تشکر و قدردانی کرد.

رئیس پارلمان عراق همچنین بر ضرورت همکاری در برقراری ثبات در این منطقه به دور از رایزنی‌های سیاسی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha