• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97072514384
  • خبرنگار : 71402

/‌به‌روز رسانی شد/

هجده کشته و ده‌ها زخمی در حمله‌ای مسلحانه به دانشکده‌ای در کریمه

هجده کشته و ده‌ها زخمی در حمله‌ای مسلحانه به دانشکده‌ای در کریمه

مقام‌های مسوول و مدیر دانشکده‌ای در کریمه امروز چهارشنبه اعلام کردند، در جریان یورش فرد مسلحی به دانشکده‌ای در شبه جزیره کریمه، منفجر کردن بمبی در کافه‌تریای آن و ورود مهاجم به ساختمان و تیراندازی به حاضران، ۱۸ تن کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بنا بر اعلام مقامات محلی این حمله توسط "ولادیسلاو روسلیاکف" دانشجوی پسر ۱۸ ساله همین دانشکده انجام شده و تعداد کشته‌ها هم به ۱۸ تن افزایش یافته است. فرد مهاجم هم خود را کشته است.

مقام‌های امنیتی در ابتدا از تروریستی بودن این حمله هم سخن گفته بودند اما بعدا آن را یک "قتل‌عام" خواندند. تصاویر ویدیویی نشان می‌دادند خودروهای حمل نیرو و خودروهای نظامی در نزدیکی دانشکده پلی‌تکنیک در شهر "کرچ" کریمه صف بسته‌اند.

یکی از ساکنان محلی گفت، مقام‌ها به والدین دستور دادند تا به دلایل امنیتی فرزندانشان را از مدارس و مهدهای کودک این شهر خارج کنند. اولگا گربنیکووا، مدیر این دانشکده به رسانه‌های کریمه گفت، اجساد بچه‌ها در همه جا پراکنده است.

کمیته تحقیقات، نهاد اجرای قانون در حوزه بررسی جرایم سنگین روسیه، اعلام کرد اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که یک وسیله انفجاری مملو از اشیای فلزی در کافه تریای این دانشکده منفجر شده است.

در بیانیه اولیه آمده بود، حدود ۵۰ تن که اکثرا نوجوان هستند، زخمی شده‌اند.

تصاویر منتشر شده از صحنه حادثه توسط رسانه‌های محلی نشان می‌دادند پنجره‌های طبق اول این ساختمان دو طبقه شکسته‌اند و مقداری آوار به بیرون از ساختمان ریخته است.

در گزارش‌های اولیه، انفجار ناشی از نشت گاز عنوان شده بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و گفته است که ماموران تحقیق مشغول بررسی انگیزه این حمله هستند.

روسیه شبه جزیره کریمه را در سال ٢٠١٤ به خاک خود منضم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha