• یکشنبه / ۲ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 97100200732
  • خبرنگار : 71505

ضرورت برخورد با سد معابر ساختمانی

ضرورت برخورد با سد معابر ساختمانی

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت برخورد با سد معابر ساختمانی به شهرداری تهران تذکر داد

به گزارش ایسنا،  زهرا نژاد بهرام در 109 جلسه علنی شورای اسلامی تهران در تذکری که متن آن را در اختیار هئیت رییسه و خبرنگاران قرار داد، با بیان اینکه بیشترین مطالبه شهروندان تهرانی از مدیریت شهری مسئله رفع سد معبر چه از نوع صنفی و چه مصالح ساختمانی است، افزود: اقدامات انجام شده توسط مدیران مناطق و شرکت شهربان و حریم بان به عنوان نهاد متولی نشان می‌دهد که در موضع سد معبر تمرکز بر روی سد معبر صنفی و بساط گستران است، این درحالی است که عرض پیاده‌روهای شهر تهران به ندرت از 1.5 متر تجاوز می کند.

وی گفت:مسئله سد معبر ساختمانی به عامل نارضایتی  مهم در مناطق 22 گانه تهران علی الخصوص در پهنه های فرسوده وناپایدار کلان شهر که با معابر باریک و حجم بالای تراکم سکونت تبدیل شده و مشاهده پدیده‌هایی چون تجاوز به عرض گذر، حصار کارگاهی ، تجاوز عرض گذر با داربست و مصالح ساختمانی و دپوی میلگرد و ... به بخشی از سیمای روزانه در پیاده روهای شهر تبدیل شده است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضوابط و مقرارت ملی ساختمان ادامه داد: املاک واقع در محورهای اصلی و شمال کلیه معابر فرعی بعد از اتمام سقف طبقه اول نگهداری مواد و مصالح و نخاله‌های ساختمانی در پیاده رو مجاز نبوده و باید به داخل محدوده ملک انتقال پیدا کند. همچنین درباره املاک واقع شده در جنوب محورهای فرعی باید بعد از اجرای سقف طبقه آخر در صورتی که تردد عابرین پیاده و وسایل نقلیه مختل نگردد و رعایت کامل ضوابط پوشش موقت و حصار کارگاهی صورت گیرد مصالح ونخاله های ساختمانی به داخل محدوده ملک انتقال یابد.

نژاد بهرام تاکید کرد: مالک مکلف است در صورتی که ملک در مرحله گودبرداری یا اجرای سقف اول باشد باید آهن آلات با گونی محصور گردد تا از خطرات احتمالی گذر عابرین و رانندگان جلوگیری کنند.

وی درباره عقب نشینی حصار کارگاهی املاک جنوبی بعد از اتمام سقف آخر گفت: در این حالت مالک مکلف به عقب نشینی و آزاد سازی گذر عمومی است املاک شمالی نیز پس از اجرای سقف اول موظف به آزادی سقف اشغال شده گذر عمومی هستند.

وی ادامه داد: برابر مقررات ملی ساختمان در صورتی که راه عبور عمومی مسدود یا محدود شده باشد باید راه عبور موقت در محل مناسبی که به تایید مراجع زیربط برسد ایجاد شود و بیرون زدگی هریک از اجزای سازه‌های موقت از قبیل حصار حفاظتی موقت، کارگاه سرپوش حفاظتی و داربست از محدوده بنای در دست کار ممنوع است مگر با رعایت فاصله عمودی بیرون زدگی.

این عضور شواری اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نهایتا بررسی‌ها نشان می دهد با توجه به گستردگی سد معابر ساختمانی ضروری است نوع نگاه واولویت برخورد در خصوص سد معبر در برگیرنده توأمان سد معابر صنفی و ساختمانی باشد، ادامه داد: قطعا ساختار اداری اجرایی مواجه با پدیده سد معبر ساختمانی باید به منظور اجتناب از تداخل وظایف شرکت شهربان حریم بان و ادارات شهرداری ناحیه بازنگری صورت دهد.

نژاد بهرام تاکید کرد: باید نظارت دقیقتری بر نحوه اجرای مقررات و بخشنامه مرتبط با سد معبر ساختمانی صورت پذیرید و نهایتا برای تسهیل تردد شهروندان و در جهت گام برداشتن به سمت انسان مداری در صورت ایجاد محدودیت بر روی معبر عمومی، راه عبور موقت در محل مناسبی که به تایید مراجع زیربط در عرصه های عمومی شهر انجام پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۱۰:۵۹

علاوه بر برخورد با سد معبر ساختمانی باید با سد معبر صنوف مختلف و ساختمان های نیمه کاره ای که سالهاست پیاده رو ها را اسغال کرده اند هم برخورد کرد.