• دوشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 97101005485
  • خبرنگار : 71594

سخنگوی تعزیرات خبر داد

رشد ۱۱ درصدی پرونده‌های تعزیرات/ با متخلفین از دستورات ستاد تنظیم بازار برخورد می‌کنیم

رشد ۱۱ درصدی پرونده‌های تعزیرات/ با متخلفین از دستورات ستاد تنظیم بازار برخورد می‌کنیم

سخنگوی سازمان تعزیرات با اعلام رشد ١١ درصدی پرونده‌های ورودی به این سازمان در۹ ماه نخست امسال، گفت که در این مدت متخلفان، نزدیک به ٧٠ هزار میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با ارائه گزارشی از عملکرد ۹ ماهه گذشته این سازمان، اظهار کرد: در ٩ ماهه نخست سال جاری قریب به ۴٠٠ هزار پرونده به تعزیرات ارجاع شده که در مقایسه با سال قبل، شاهد رشد ١١ درصدی پرونده‌های ورودی بوده‌ایم و نزدیک به ٧٠ هزار میلیارد ریال متخلفان جریمه شده‌اند.

وی افزود: ٢٧٩ هزار و ٣۶۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات و تخلفات صنفی تشکیل شده و متخلفان در این حوزه به پرداخت ٣۵ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص تخلفات در حوزه بهداشت، دارو و درمان گفت: در این حوزه ٣۴ هزار و ۶٠۴ پرونده تشکیل و متخلفان ١۵۵ میلیارد ریال جریمه شدند.

رایگانی خاطرنشان کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز ۵٠ هزار و و ٨۶۶ پرونده در تعزیرات تشکیل شده و متخلفان در حوزه قاچاق بیش از ٣٣ هزار میلیارد ریال جریمه شدند.

سخنگوی تعزیرات افزود: در بخش اجرای احکام نیز ٣۵۵ هزار و ٣۴٨ پرونده به سازمان وارد شده که میزان وصول جریمه آنه بیش از ٣ هزار میلیارد ریال بوده است.

رایگانی درباره آخرین وضعیت پرونده های شرکت‌های لبنیات گفت: از مجموع ٣٠ پرونده شرکت‌های لبنیات در شعبات سازمان تعزیرات در سراسر کشور ارجاع شده از سوی سازمان حمایت، برای پنج پرونده که در مرحله بدوی حکم صادر شده بود، شرکت اعتراض کرده و در حال حاضر در شعبه تجدید نظر در حال رسیدگی است و یک پرونده نیز در شعبه عالی تجدید نظر سازمان در حال رسیدگی است.

وی افزود: یک پرونده به ارزش سه میلیارد و ٧٠٢ میلیون ریال اجرای حکم شده است و دو پرونده به ارزش ٣٠٠ میلیارد ریال و ١١٧ میلیارد ریال در مرحله اجرای احکام قرار دارد.

رایگانی اظهار کرد: همچنین دو پرونده رای برائت گرفته‌اند و سه پرونده خارج از صلاحیت رسیدگی در تعزیرات است و ١۵ پرونده در حال رسیدگی و دریافت پاسخ  استعلام  از مراجع ذیصلاح است.

سخنگوی سازمان تعزیرات خاطرنشان کرد: سیاست تعزیرات به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات این است که با کسانی که دستورات ستاد تنظیم بازار را رعایت نمی‌کنند با ملاحظات مختلف از جمله حمایت از تولید، سرمایه‌گذاری و کارگران برخورد کند.

رایگانی در ادامه این نشست خبری در رابطه با افزایش قیمت مرغ و گوشت گفت: امسال ستاد تنظیم بازار چند مرحله در خصوص این گروه کالایی اعلام قیمت کرده است؛ در این ستاد نماینده تولیدکنندگان نیز حضور دارند اما با موضوع همراه نبودن بخش خصوصی با حاکمیت مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علی رغم اعلام کاهش قیمت لبنیات، شاهد افزایش خودسرانه قیمت‌ها هستیم و در مورد مرغ هم با وجود اینکه قیمت مرغ ٩٨٠٠ تا ١٠ هزار تومان اعلام شده، اما قیمت‌ها در سطح عرضه بالاتر می‌باشد و این در حالی است که بخش خصوصی نسبت به پذیرش و اعمال تصمیم‌های ستاد تنظیم بازار امتناع می‌کند.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: در دو ماه گذشته، مساله قاچاق دام را داشتیم و در این خصوص ۶۱۳ فقره پرونده به ارزش ۵۵ میلیارد تومان در شعب تعزیرات حکومتی تشکیل شده است که برای ۴۳۹ فقره پرونده حکم محکومیت صادر شد.

وی یادآور شد: نگاه ما این است که هرگونه بارگیری دام زنده به مقصد استان‌های مرزی مگر به شرط داشتن مجوزهای لازم از مراجع ذیربط قاچاق محسوب می شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: در برخی از استان‌ها حتی گزارش مربوط به قاچاق دام مولد هم داشته‌ایم.

رایگانی در ادامه در خصوص استفاده از ذرت دامی برای مصرف انسانی توضیح داد: در این رابطه دو پرونده مهم از وزارت بهداشت به سازمان تعزیرات رسیده که در شعب تعزیرات حکومتی استان البرز به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در هر دو پرونده دو هزارتن ذرت دامی بوده که با ارز ۴۲۰۰ تومان برای استفاده دامی وارد شده بود که به جای استفاده در حوزه مربوطه ، در تولید چیپس و پفک استفاده شود البته خوشبختانه این دو محموله هزار تنی پلمب شد و به هیچ عنوان برای تولید استفاده نشده است.

رایگانی خاطرنشان کرد: جالب است که یکی از این محموله ها به میزان ۷۰۰ تن ذرت دامی در محوطه باز و بدون ملاحظات بهداشتی نگهداری می‌شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ٢ هزار و ٢۵ پرونده احتکار تشکیل شده است که استان تهران با ٢٩٣ پرونده، آذربایجان شرقی ١٩٨ پرونده، خراسان رضوی با ١٣٣ پرونده، کرمانشاه ١۴٧ پرونده، اردبیل با ١٠٩ و کهگیلویه و بویراحمد با ١٠۶ پرونده بیشترین پرونده های احتکار را داشتند.

وی درباره فعالیت گشت های سیار سازمان تعزیرات گفت: در ٩ ماهه ابتدای امسال، ٢٣ هزار و ٧۶٧ تیم گشت داشتیم که ٨٣ هزار و ۷ مورد بازرسی صورت گرفته است و از این میزان، ٢٩ هزار و ٢٠ واحد دارای تخلف بودند، ٣٢ هزار و ٢٧٩ واحد صنفی تخلفی مرتکب نشدند و همچنین ٢١ هزار و ٧٠٩ واحد از تعزیرات بدون تشکیل پرونده فقط تذکر گرفتند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در این گشت‌ها ٣١ هزار و ٨٢٨ فقره پرونده تشکیل و میزان ۴١۵ هزار میلیارد ریال محکومیت صادر شده در این پرونده‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری خودرو باید ضابطه مند صورت گیرد، عنوان کرد: در رابطه با خودرو در ٩ ماهه نخست امسال، ۴٩ هزار و ٩٢۶ پرونده به شعب تعزیرات ارجاع شده است که به مبلغ ٢ هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

رایگانی اضافه کرد: از میان پرونده های مربوط به خودرو، ۱۶۴ پرونده مربوط به قاچاق خودرو بود و ۴ هزار و ۷۶۲ مورد از تخلفات در خصوص گران‌فروشی و اختفاء به قصد گران‌فروشی بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۶٠٧ درصد افزایش ورودی پرونده به شعب تعزیرات را داشتیم که این مقدار آمار بالایی است.

رایگانی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌ مبلمان و لوازم خانگی در ماه‌های اخیر اظهار کرد: برخی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه‌ها علاوه بر فروش آدرس و شماره تماس کذب به مشتریان ارائه می‌دهند که از مردم می خواهیم در این خصوص دقت بیشتری داشته باشند و مراجع ذیصلاح هم باید نظارت دقیق‌تری بر فعالیت اینگونه نمایشگاه‌ها داشته باشند.

وی در پایان اظهار کرد: برخی از این شرکت ها در نمایشگاه با دریافت وجه و صدور فاکتور کالاهای خود را پیش فروش می کنند که بعدا مشخص می‌شود که این شرکت ها اصلا وجود خارجی ندارند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha