• شنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97110603038
  • خبرنگار : 71443

آسوشیتدپرس: فعالیت‌های موشکی عربستان تلاش‌های آمریکا علیه برنامه موشکی ایران را پیچیده می‌کند

آسوشیتدپرس: فعالیت‌های موشکی عربستان تلاش‌های آمریکا علیه برنامه موشکی ایران را پیچیده می‌کند
بازدید ولیعهد سعودی از پروژه‌های موشکی لاکهید مارتین آمریکا و گفت‌وگو برای بومی سازی ساخت تسلیحات

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به انتشاره تصاویر ماهواره‌ای فعالیت‌های موشکی عربستان و تلاش سعودی‌ها برای ساخت موشک بالستیک، تاکید می‌کند که این اقدام باعث پیچیده شدن موضوع برنامه موشکی ایران خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آسوشیتدپرس اعلام کرد، تصاویر ماهواره‌ای و یافته‌های کارشناسان نشان می‌دهد که یک پایگاه نظامی در مرکز عربستان سعودی وجود دارد که به نظر می‌آید مقامات سعودی در آنجا در حال آزمایش موشک‌های بالستیک و یا حتی ساخت موشک هستند. این‌ها مشابه همان برنامه تسلیحاتی است که ایران مدت‌ها است به دلیل آن هدف انتقادات قرار گرفت.

آسوشیتدپرس با اشاره به گزارش مؤسسه استراتفور در این باره، می‌نویسد، هرگونه برنامه موشکی در عربستان تلاش‌های آمریکا و متحدان غربی‌اش برای محدود کردن برنامه موشکی بالستیک ایران را پیچیده می‌کند. اگر عربستان سعودی به سمت آزمایش موشکی حرکت کند، آمریکا تحت این فشار قرار می‌گیرد که با تحریم به آن پاسخ دهد، همانند همان کاری که با ایران کرده است.

تصاویر مربوط به این برنامه اولین بار توسط واشنگتن پست منتشر شد که روی پایگاهی در نزدیکی شهر الدوادمی واقع در ۲۳۰ کیلومتری غرب ریاض، پایتخت عربستان متمرکز است. یک نشریه تخصصی نظامی در سال ۲۰۱۳ این پایگاه را شناسایی کرد و گزارش داد دو مسیر پرتاب در آن پایگاه در نظر گرفته شده که ظاهراً برای هدف قرار دادن ایران و اراضی اشغالی به وسیله موشک‌های بالستیک است. این موشک‌ها پیش‌تر از چین خریداری شده بود.

همچنین تصاویر به دست آمده در ماه نوامبر حاکی از وجود زیربنایی در این پایگاه است که برای ساخت و تأمین سوخت موشک‌های بالستیک مناسب است. کارشناسان می‌گویند که وجود یک پایه آزمایش موتور موشک در گوشه‌ای از پایگاه – از نوعی که راکت روی آن قرار می‌گیرد – نشان می‌دهد که سعودی‌ها به دنبال ساخت موشک هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha