• یکشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97110703316
  • خبرنگار : 71402

اعتراض پارلمان اروپا به "بحران دموکراتیک" نیکاراگوئه

اعتراض پارلمان اروپا به "بحران دموکراتیک" نیکاراگوئه

یک هیأت پارلمان اروپا به رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه تاکید کرد تا زندانیان سیاسی را آزاد کند، اجازه بازگشت به گروه‌های حقوق بشری بدهد و گفت‌وگو با اپوزیسیون را برای پایان دادن به ماه‌ها بحران سیاسی از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا، هیأتی به رهبری رامون خائورگی، سیاستمدار سوسیالیست اسپانیایی و عضو پارلمان اروپا در کنفرانسی خبری اعلام کرد، از این نهاد قانونگذاری اروپایی می‌خواهد تا یک قطعنامه جدید با موضوع این بحران صادر کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماه‌هاست نیکاراگوئه درگیر بدترین تنش‌های سیاسی از زمان جنگ داخلی دهه ۸۰ میلادی شده است. اولین رویارویی معترضان و دولت نیکاراگوئه در آوریل ۲۰۱۸ بر سر کاهش مزایای اجتماعی به سرعت به درگیری‌های مرگبار تبدیل شد. طبق گزارش مرکز حقوق بشر نیکاراگوئه که در لیست سیاه این دولت است، دولت دنیل اورتگا، رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه در آن زمان معترضان را سرکوب کرد و بیش از ۳۰۰ تن کشته و بیش از ۵۰۰ تن زندانی شدند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند چهار ایستگاه رادیویی و یک شبکه تلویزیونی تعطیل شدند و ده‌ها روزنامه‌نگار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. دولت اورتگا تاکید دارد آزادی بیان وجود دارد و مخالفان را به تحریک کودتا و تلاش برای سرنگونی دولتش متهم می‌کند.

خاویر نارت، سیاستمدار لیبرال اسپانیایی و عضو پارلمان اروپا در این کنفرانس خبری گفت: "ما داستان‌سرایی دولت درباره کودتا را باور نمی‌کنیم."

این سیاستمدار اسپانیایی که سابقا به عنوان روزنامه‌نگار تحولات انقلاب نیکاراگوئه در ۱۹۷۹ را و عزل دیکتاتوری آناستاسیو سوموسا گارسیا توسط جنبش اورتگا را پوشش داد، تاکید کرد: این سرکوب معترضان بسیار بی‌حد است. مردم درخواست آزادی و دموکراسی بیشتر دارند. نیکاراگوئه در حال ورود به بحران مهمی در عرصه دموکراسی و اجرای قانون است.

دولت نیکاراگوئه هنوز به اظهارات این هیأت پارلمان اروپا واکنش نداشته است. به گفته این اعضای اروپایی پارلمان اروپا، دولت اورتگا به آنها اجازه داده است تا با اعضای تمام بخش‌های جامعه از جمله زندانیان سیاسی این کشور ملاقات داشته باشند. اما آنها تاکید کردند، چندین تن از رهبران اپوزیسیون پس از شرکت در جلساتی تحت پیگرد قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha