• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 97112814670
  • منبع : نمایندگی لرستان

رشد دانش‌آموزان نباید کاریکاتوری باشد

رشد دانش‌آموزان نباید کاریکاتوری باشد

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: رشد دانش‌آموزان نباید کاریکاتوری باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول عمادی در همایش تجلیل از مدارس ممتاز و موفق برنامه تعالی مدیریت مدرسه استان لرستان اظهار کرد: برنامه تعالی در همه مدارس متوسطه در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در حال اجراست و قطعاً در سال آینده شگفتی‌های خوبی در اجرای برنامه تعالی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: محل اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همین برنامه تعالی در دوره متوسطه و برنامه تدبیر در دوره ابتدایی است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین مستلزم اجرا از مجرای برنامه تعالی است، اظهارکرد: باید همه اقدامات و فعالیت‌ها در قالب برنامه تعالی قرار گیرد و مدیران تشخیص دهند هر برنامه در چه بخشی از برنامه تعالی قرار دارد.

عمادی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین اولین سند هویت‌بخش نظام تعلیم و تربیت در ایران است، گفت: تا قبل از اجرای این سند نظام آموزش بر مبنای طرح‌های گذشته و تعاریف پراکنده بود. براساس سند تحول بنیادین باید استعداد دانش‌آموزان شناسایی و در راستای آن استعداد هدایت شوند تا بتوانیم آنان را به‌صورت متوازن در مدارس رشد دهیم.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه رشد دانش‌آموزان نباید کاریکاتوری باشد، تصریح کرد: تا مدرسه، تجهیزات، امکانات و نظام ارزشیابی درستی نداشته باشیم نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم. تعالی مقصد نیست بلکه مسیر و راهی بی‌پایان است و باید همیشه در این مسیر باشیم.

وی با بیان اینکه تقرب جلو رفتن و نزدیک شدن است نه اینکه به نقطه خاص رسیدن باشد، تصریح کرد: بر این اساس در برنامه تعالی باید از جایی که هستیم یک قدم جلوتر برویم و هرکسی باید با خود سنجیده شود البته رقابت و مقایسه در صنعت یک بحث است اما در تربیت و رشد فرزندانمان به عنوان فراگیرنده مبحثی دیگر است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: با وجود سند تحول بنیادین باید مدارس ما گام به گام رشد کنند و جلو روند و در این مبحث تنها امکانات و تجهیزات کافی نیست بلکه باید همه ما کار کنیم و از حداقل امکانات به نحو احسن استفاده و مدرسه خود را متعالی کنیم و برنامه‌ای بنویسیم که همه مقید به اجرای آن باشیم.

عمادی با اشاره به اینکه باید بر مبنای محورهای تعالی و در چارچوب امکانات موجود یک برنامه بنویسیم و تلاش کنیم از از برنامه هم جلوتر برویم، اظهارکرد: باید برنامه‌ریزی مشارکتی توسط ذی‌نفعان در برنامه تعالی تدوین شود و در طول سال تحصیلی دانش‌آموز مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوانیم ضعف‌های او را شناسایی کنیم و او را رشد دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در شرایط هشت سال جنگ تحمیلی ساخته شدیم و سختی‌های جنگ را درک کردیم و قطعاً در شرایط سخت انسان آب‌داده و ساخته می‌شود، تصریح کرد: انسان در شرایط سخت رشد می‌کند و با توجه به اینکه در شرایط تحریم به سر می‌بریم سفت و سخت ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم و مقاومتی پویا خواهیم داشت و در این شرایط رشد خواهیم کرد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رشد جامعه در سایه رشد آموزش و پرورش است چرا که هیچ جامعه‌ای بیشتر از مدرسه‌اش رشد نمی‌کند، تاکید کرد: آموزش‌وپرورش باید رشد کند تا جامعه به پیشرفت برسد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha