• چهارشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 97120804351
  • خبرنگار : 71424

وزیر آموزش و پرورش :

دولت بنا ندارد هزینه آموزش را بر عهده مردم بگذارد

دولت بنا ندارد هزینه آموزش را بر عهده مردم بگذارد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لازم است توصیفی از خصوصی سازی داشته باشیم زیرا این مفهوم مورد سوءاستفاده قرار گرفته است، گفت: دولت بنا ندارد که هزینه آموزش را بر عهده مردم بگذارد؛ با آن تعریفی که از خصوصی سازی برمی‌آید.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی که در مصلی تهران برگزار شدهمچنین اظهار کرد: با تخلفی که در یکی دو مدرسه رخ میدهد زحمات طاقت فرسای همکارانم که دوش به دوش دولت خدمت میکنند نادیده گرفته میشود و نباید اینگونه باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تجربه برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی بسیار می‌تواند برای نظام آموزش و پرورش مفید واقع شود و نوعی کارگاه آموزشی علوم و فنون مدرسه‌داریست، گفت : تجارب مدارس در این نمایشگاه در تبادل دانش و تجربه می‌تواند بسیار موثر باشد.

دولت راهی جز خروج از تصدی گری و برون‌سپاری ندارد


به گزارش ایسنا، مجتبی زینی وند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه رشد و تربیت ابعاد وجودی دانش آموزان، بارور شدن استعدادها و بهبود مهارت ها در دانش آموزان جز در پرتو آموزش و پرورش متعالی امکان پذیر نیست گفت: با توجه به هزینه های بالا قطعا دولت به تنهایی قادر به ایجاد آموزش و پرورش متعالی نخواهد بود.

وی افزود: با افزایش جمعیت، تقاضای اجتماعی برای آموزش و پرورش با کیفیت افرایش یافته است. به موازات افزایش مطالبات، در عین حال با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود، دولت راهی جز خروج از تصدی گری و برون‌سپاری ندارد.

وی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش در سال آتی به بیش از 45 هزار میلیارد تومان میرسد اما قطعا پاسخگوی نیازها نیست اظهار کرد: راهی جز تمسک به اراده، توان و سرمایه بیکران مادی و معنوی مردم و توسعه مشارکت ها نیست.
زینی وند با تاکید بر اینکه مشارکت یک امر پذیرفته شده جهانی است، خاطرنشان کرد: در کشور ما مشارکت و مشورت با فرهنگ غنی اسلامی آمیخته شده و نمی‌توانیم آموزش و پرورش را از حمایت های معنوی فکری و مالی بی بهره کنیم. هر مدرسه غیردولتی از تجربه 30 ساله موسسان بهره مند است. یکی از ویژگی های مدارس غیردولتی استفاده از همین تجارب و انتقال آن به معلمان آموزش دیده، باانگیزه و جوان است، همین امر عامل پیشرو بودن مدارس غیردولتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۴:۳۶

جناب وزیر مدارس غیر انتفاعی را بسپارید به مردم، یعنی مجوز را به یک هیئت امنا ( متشکل از افراد شناخته شده و فرهنگی در هر شغل و حرفه ای و نمایندگان آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان) بدهید. این هیئت امنا مدیر و کادر آموزشی را انتخاب کرده و با حقوق مصوب معلمان دولتی هزینه ها را کسر و بدون منفعت مادی میزان پرداختی والدین را مشخص کند. اینکه مجوز به یک آموزش و پرورشی داده شود و وی فقط بدنبال سودجویی از آموزش باشد درست نیست!

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۱۷:۰۴

نه حالا، بیاید بذارید!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۸ ۲۱:۱۷

پس بهمین خاطر مدیران به زور از مردم ودانش اموزان پول میگیرن