• سه‌شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97121407230
  • خبرنگار : 71496

دادگاه اسرائیل مهلت یک هفته‌ای برای تعطیلی باب‌الرحمه تعیین کرد/تبعید وزیر قدس از مسجد الاقصی

دادگاه اسرائیل مهلت یک هفته‌ای برای تعطیلی باب‌الرحمه تعیین کرد/تبعید وزیر قدس از مسجد الاقصی

شورای اوقاف و مقدسات اسلامی شهر قدس صبح امروز (سه‌شنبه) نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی درخواست مسؤولان رژیم صهیونیستی درباره تعطیلی مصلی باب‌الرحمه برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، این نشست در شرایطی برگزار شد که شورای اوقاف و مقدسات اسلامی قدس تاکید کرد، مصلی باب الرحمه به عنوان بخشی از مسجدالاقصی باز باقی خواهد ماند و هیچ طرفی جز اوقاف اسلامی نمی‌تواند بر آن کنترل داشته باشد.

دادگاه رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه برای شورای یاد شده مهلت یک هفته‌ای جهت پاسخ به این درخواست تعیین و تهدید کرد: در صورتی که شورا ظرف یک هفته به این درخواست پاسخی ندهد، دستور تعطیلی مصلی را صادر خواهد کرد.

همچنین مسؤولان رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه حکم تبعید عدنان الحسینی، وزیر امور قدس و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین از مسجدالقصی تا روز یکشنبه هفته آتی را صادر کرد. اشغالگران پیشتر به منزل عدنان الحسینی واقع در شهر قدس یورش برده و او را برای تحقیقات با خود بردند.

خلدون نجم، وکیل مدافع الحسینی در این رابطه اظهار کرد: ما به صورت رسمی مخالفت خود با این اقدام مسؤولان رژیم صهیونیستی را اعلام کردیم. از نظر ما این اقدام هیچ‌گونه توجیه قانونی نداشته و هیچ‌گونه پایبندی نسبت به آن وجود نخواهد داشت.

یکی از مسؤولان دفتر الحسینی نیز به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: این اولین‌ باری نیست که الحسینی را برای تحقیقات بازداشت می‌کنند. در ماه‌های گذشته نیز چندین بار این اتفاق رخ داده است.

مسؤولان رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته به بهانه بازگشایی مصلی باب الرحمه در مسجدالاقصی اقداماتی را علیه فلسطینی‌های ساکن قدس شرقی آغاز کردند.

فلسطینی‌ها این بخش از مسجد الاقصی را جمعه گذشته پس از آنکه ۱۶ سال بسته بود، بازگشایی کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه شیخ عبدالعظیم سلهب، رئیس شورای اوقاف اسلامی قدس و نیز حاتم عبدالقادر و مهدی عبدالهادی دو عضو این شورا را برای مدت‌های مختلفی از یک هفته تا ۴۰ روز از مسجد الاقصی تبعید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha