• سه‌شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۰:۴۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97122110988
  • خبرنگار : 71467

یارانه اسفند واریز شد

چقدر یارانه گرفتیم؟

چقدر یارانه گرفتیم؟

با واریز یارانه نقدی اسفند ۱۳۹۷، دریافتی هر یارانه‌بگیر از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان گذشت.

به گزارش ایسنا، یارانه نقدی اسفند جاری ساعت ۲۴ دوشنبه (۲۰ اسفند) واریز شده است که حدود شش روزی زودتر از موعد معمول پرداخت در سایر ماه‌ها بود.

یارانه اسفند ۱۳۹۷، نود و هفتمین مرحله از پرداخت یارانه‌های نقدی است که به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌شود و به همراه آن افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی واریز شده است.

در این حالت دریافتی هر یارانه‌بگیری که از ابتدای اجرای قانون در آذر سال ۱۳۸۹ تاکنون در لیست سازمان هدفمندی قرار داشته است، به چهار میلیون و ۴۱۳ هزار تومان می‌رسد.

این در حالی است که دولت طی این سال‌ها همواره به بیش از ۷۵ میلیون نفر یارانه پرداخت کرده و اکنون تعداد آن‌ها از حدود ۷۸ میلیون نفر عبور کرده است.

هزینه ۴۲ هزار میلیاردی در سال و ۳۴۰ هزار میلیارد تومان از شروع پرداخت یارانه تاکنون، نتیجه توزیع همگانی این مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی است که اکنون رقمی قابل توجهی نیست.

تاکید بر غربالگری یارانه‌بگیران و حذف اقشار پردرآمد نیز طی سال‌های اجرای قانون بی‌نتیجه مانده و برای سال بعد هم منبع حدود ۴۲ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت یارانه در بودجه کنار گذاشته شده است و ظاهراً این روال حداقل ۸ ساله ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۱ ۰۷:۲۴

خوب حالا که چی ؟؟؟؟ مثلا این 45500 رو چکارش کنیم تو این بازار؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۱ ۱۰:۰۸

یکم بذار روش پراید بخر

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۱ ۱۰:۴۲

چقدر یارانه پس داده ایم؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۱ ۱۰:۵۴

واقعا تو این گردونی ۴۵تومن پول ی شلوار راحتی نمیشه

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۱ ۱۳:۱۷

چرا دولت یارانه نقدی به مردم پرداخت می کند ؟ مگر بجز آن است که یارانه نقدی بابت افزایش حامل های انرژی به مردم پرداخت می شود . آیا واقعاٌ دولت یادش رفته است این یارانه نقدی بابت افزایش حامل های انرژی شامل ( سوخت خودروها بنزین ، گازوئیل ، آب ، برق ، گاز ) بوده است ؟ این بسیار مهم است که مردم بدانند دولت بیشتر از مردم گرفته یا اینکه بیشتر به مردم پرداخت کرده است ؟ کدام یک کفه ترازو سنگین تر است دریافتی های دولت از مردم ؟ یا پرداختی دولت بابت یارانه نقدی ؟ چرا دولت هربار که هر بارکه یارانه نقدی می دهد می گوید ولی مقدار یا میزان دریافتی دولت از مردم را اعلام نمی کند و هیچ رسانه ای هم پیگیر این موضوع مهم نیست ؟!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۱ ۱۳:۳۳

مبلغ هر چیز اضافه شده ولی مبلغ یارانه این نه سال است اصلا افزایش نیافته

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۱ ۱۵:۱۵

یارانه بخاطر افزایش حامل های انرژی بود ولی دولت محترم یارانه(جبرانی) بخشی از پرداخت کننده های اضافه بهاء هزینه انرژی را حذف کرده است. وانمود میشود که یارانه اعانه ملی است و فقط نیازمندان حق استفاده دارند در صورتیکه اینگونه نیست و همگی بطور مساوی حق دریافت جبرانی(یارانه) را دارند. دولت محترم افزایش انرژی را بطور مساوی از همه دریافت کرده و میکند. دولت یارانه های قطع شده را به ما "ثروتمندان فقیر شده" بدهکار است. "ظلم بالسویه عدل است"

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۰۶ ۰۰:۱۵

این یعنی اینکه اگر بطور متوسط به هر استانی 11000 میلیاردتومان میدادیم تاصرف امور عمرانی و زیربناها بشود، هم ایجاد اشتغال میشد وبیکاری رفع میشد و هم یک باران الهی که باید نعمت باشد تبدیل به سیل ویرانگر ومصیبت بار نمی شد.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۰۶ ۰۰:۱۹

ادامه نظر: ولی حالا صرف پول توجیبی بچه ها و خرید آدامس و .....و پول توجیبی خانم ها وخرید لوازم آرایشی و... که اکثرا هم از چین وامارات و .... وارد مبشوند .