• یکشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 98011806007
  • منبع : مطبوعات

صداوسیما هم فیلترینگ را دور زد

صداوسیما هم فیلترینگ را دور زد

بازگشت صداوسیما به تلگرام یعنی فیلترینگ به چالش کشیده است.

به‬ گزارش‬ ایسنا، ‬ روزنامه‬ شهروند‬ نوشت: ‬ «همه چیز از دوازدهم فروردین و همزمان با روزهای سخت سیل و هشدار برای موج دوم بارش‌ها آغاز شد. روزی که بخشی از صداوسیما ‏تصمیم گرفت به اپلیکیشن فیلتر شده و منفور تلگرام بازگردد! هر‬ چند این بازگشت از مدتی قبل و با کانال تلگرامی برنامه «عصر جدید» ‏آغاز شده بود ولی وقتی خبرگزاری صداوسیما به‌‬ عنوان رسمی‌ترین و البته سیاسی‌ترین بخش رسانه ملی به تلگرام بازگشت، ماجرا شکل ‏جدی‌تری به خود گرفت.

این کانال که به شماره ١-٢-٦٨٩٧٧٧-٦٣-٥-٥٩١٢٨ در شامد یا همان سامانه شناسنامه‌دار کردن ‏الکترونیکی محتوای دیجیتال به نام خبرگزاری صداوسیما در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده، ‏آخرین پستِ قبل بازگشتش را در یازده اردیبهشت ۹۷ ارسال کرد. در آن متن، مخاطبان این کانال به اپ‌های بومی با محوریت پیام‌رسان ‏سروش ارجاع داده شدند اما پس از یک سال، این کانال با ۴۱ هزار مخاطب دوباره آغاز به کار کرده تا نشان دهد که اهمیت حضور مردم و ‏ارتباط با مخاطبان حتی تصمیم‌های قاطع رسانه ملی را هم به چالش می‌کشد و باعث می‌شود صداوسیما بی‌خیالِ پیام‌رسانی شود که ‏خود مالک و مبلغ آن است. هر‬ چند هنوز کانال‌های دیگر (و بسیار کم‌مخاطب‌تر) خبرگزاری صداوسیما در حالت خاموشی به سر می‌برند ‏ولی این بازگشت، جرأت را به بقیه تهیه‌کنندگان و دست‌اندرکاران صداوسیما می‌بخشد تا بیشتر و رسمی‌تر در تلگرام فعالیت کنند اما ‏خوش‌خیالی محض است که این بازگشت را به رفع فیلتر تلگرام ربط دهیم یا فکر کنیم که قوه قضائیه از تصمیم خود -‬ ولو برای امر مهم ‏اطلاع‌رسانی و هشدار به مردم در مواقع خطر‬ - کوتاه بیاید.

بد نیست بدانید که در حال حاضر کانال اطلاع‌رسانی خبرگزاری صداوسیما در سروش نیز فعال است ولی این سوال مطرح می‌شود که ‏آن همه هزینه، تبلیغ و ممنوعیت برای پیام‌رسان‌های بومی به کجا ختم شد؟ آیا باز هم دولت و به دنبال آن، وزارت ارتباطات مقصر است ‏که از سروش و بقیه برادرانش حمایت نکرده؟ دیگر انتظار چه نوع حمایتی وجود داشته که جامه عمل نپوشید؟ مگر خود سروش، گپ، ‏بله، آی‌گپ و بیسفون موفق بوده‌اند؟ جشن‌های چند میلیونی شدن چقدر واقعیت داشت و چقدر یک شوآف بود؟ اصلاً آیا اپ‌های بومی ‏نمی‌توانستند جذابیت بیشتر و خدمات بهتری برای مخاطبانشان ایجاد کنند تا نیازمند رانت و هزینه هنگفت نباشند؟ اگر این همه هزینه ‏را صرف اطلاع‌رسانی یا آموزش به مردم می‌کردیم، به نتیجه بهتری نمی‌رسیدیم؟ این روزها سوال‌های بی‌جواب بسیاری وجود دارد و حالا ‏یکی دیگر هم به آنها اضافه شد؛ این همه آمدن و رفتن بهر چه بود؟»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha