• یکشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 98022915381
  • خبرنگار : 71635

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران اعلام کرد

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی تهران / اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک در دماوند

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی تهران / اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک در دماوند

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان در تهران، در عین حال جزییات اجرای طرح نسخه الکترونیک در پایتخت و پایلوت آن در "دماوند" را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر کورش فرزین - مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه بیمه سلامت استان تهران با حدود ۶۳۰۰ مؤسسه و مرکز درمانی طرف قرارداد است، افزود: از این ۶هزار و ۳۰۰ موسسه، حدود ۲۰۰ مرکز دولتی و سایر مراکز غیردولتی هستند. بر همین اساس دستورالعمل‌ها و تغییر تعهدات‌ باید به این مراکز به طور صحیح ابلاغ شود؛ چراکه ما در این مراکز تنها با یک نفر روبرو نیستیم و تعداد قابل توجهی پرسنل در آنجا فعالند. به همین دلیل شفاف سازی دستورالعمل‌ها برای جلوگیری از ضرر رساندن به بیمه شده یا بیمه‌گر از موارد ضروری است.

مشکلات بیمه‌ای خود را با "۱۶۶۶" در میان بگذارید

وی در ادامه با بیان این‌که مردم می‌توانند از طریق ارتباط با شماره تلفن ۱۶۶۶ با بیمه سلامت در ارتباط باشند، گفت: همکاران ما برای راهنمایی و خدمت رسانی به مراجعین و رفع مشکلات از طریق این سامانه با مردم در ارتباط هستند.

تسویه مطالبات مراکز درمانی دولتی تهران تا پایان آبان ماه

فرزین در ادامه صحبت‌هایش در خصوص وضعیت پرداخت مطالبات سال ۹۷ به مراکز درمانی دولتی طرف قرارداد، گفت: عمده هزینه‌های ما در این مراکز صورت می‌گیرد و توانستیم تا پایان آبان ماه ۹۷ مطالبات را پرداخت کنیم. همچنین ۷۰ درصد از مطالبات آذر ماه پرداخت شده و اسناد اسفندماه نیز به تازگی در سیستم ما پذیرش شده‌اند تا پس از طی شدن روند اداری این معوقات نیز پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در مراکز دولتی با توجه به نوع کار برای پرداخت مطالبات حدود دو ماه عقب‌تر هستیم، گفت: حجم پولی که به مراکز دولتی تا پایان آبان ماه پرداخت شده است حدود ۸۶۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از تعهدات نیز باقی مانده است.

تسویه قطعی مطالبات داروخانه‌ها تا پایان آذرماه ۹۷

فرزین افزود: در مراکز غیر دانشگاهی و داروخانه‌ها که در اولویت‌های ما برای پرداخت هستند نیز تا پایان آذر ماه ۹۷ تسویه حساب قطعی صورت گرفته است. بیمارستان‌های غیر دانشگاهی نیز تسویه حساب تا پایان مهرماه ۹۷ انجام شده است. همچنین غیر از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بقیه سرفصل‌های طرف قرارداد مانند آزمایشگاه‌ها و سایر خدمات تا پایان آبان ماه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مجموع پرداختی سازمان در سال ۹۷ تا کنون حدود ۳۸۸ میلیارد تومان به مراکز غیر دانشگاهی بوده است، گفت: همچنین ۸۲ میلیارد تومان خسارت متفرقه پرداخت کرده ایم که این حجم قابل توجهی است و با بقیه استان‌ها قابل مقایسه نیست. به همین دلیل است که اعتبارات سازمان بیمه سلامت در استان تهران بر اساس عملکردی که انجام می‌دهیم مشخص می‌شود؛ چرا که در استان تهران مراجعین مختلفی از سایر استان‌های دیگر نیز داریم.

۷۲هزار بیمه شده کمیته امداد در تهران

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران یکی از طرح‌های ابتدای سال ۹۸ را ادغام بیمه شدگان کمیته امداد با بیمه شدگان بیمه سلامت معرفی کرد و افزود: در کل کشور حدود یک میلیون نفر بیمه شده کمیته امداد داریم که این تعداد در تهران به ۷۲ هزار نفر می‌رسند. از آنجایی که اسامی پزشکان خانواده این بیمه شدگان از پیش مشخص شده بود، در دفترچه‌های جدیدی که سازمان بیمه سلامت برای آنها صادر کرده نیز نام پزشک خانواده به همراه درج کد نظام پزشکی در دفترچه قید شده است.

آخرین وضعیت صدور دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان کمیته امداد

فرزین در ادامه گفت: در حال حاضر حدود ۵ هزار دفترچه برای این مددجویان صادر کرده‌ایم که هزینه صدور اولین دفترچه بر عهده خود کمیته امداد و رایگان است. همچنین تمهیدات لازم صورت گرفته است تا اسناد و اطلاعات به درستی در سیستم‌های ما ذخیره شوند تا پس از آن و هنگام شروع به کار نسخه‌های الکترونیک به مشکل برنخوریم. همچنین یکی از اهداف ما این است که این مددجویان بتوانند به سهولت از ۲۳۰۰ داروخانه طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت خدمت دریافت کنند.

وی افزود: همچنین از آنجایی که پزشک خانواده این افراد مشخص شده است، آنها خدمات سطح یک را از پزشک خانواده دریافت کرده و برای مراجعه به پزشک متخصص نیز باید از طریق پزشک خانواده ارجاع داده شوند. البته این قانون برای بستری شدن در بیمارستان‌ها و موارد اورژانس صدق نمی‌کند و در این موارد نیازی به ارجاع پزشک خانواده نیست.

اجرای آزمایشی نسخه‌نویسی الکترونیک در دماوند

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در ادامه صحبت‌هایش به طرح نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: برای سریع‌تر اجرایی شدن این دستور در هر استان، باید یک شهرستان به صورت پایلوت طرح را اجرا کند. در استان تهران نیز ما شهرستان دماوند را انتخاب کرده‌ایم که این طرح با ۱۴ پزشک عمومی طرف قرارداد شروع به کار کرده تا آموزش‌های لازم را به این پزشکان بدهیم. امیدواریم تا پایان خردادماه بتوانیم در این شهرستان طرح نسخه نویسی الکترونیک را شروع کنیم.

وی در خصوص مباحث نرم افزاری این طرح نیز گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده است. همچنین با نظام پزشکی نیز صحبت‌هایی کرده‌ایم تا آنها هم نرم افزارهای لازم را تعبیه کرده و به سیستم جامع ما وصل شوند. در گام بعدی نسخه الکترونیک باید در داروخانه‌ها پذیرفته شود. البته اجرای این طرح به معنای حذف فوری دفترچه‌های بیمه نیست و زمان می‌برد تا دفترچه‌ها به طور کامل حذف شوند.

فرزین در ادامه افزود: بحث استحقاق سنجی بیمه شدگان در بیمارستان‌ها در حال انجام است و با وارد کردن کد ملی متوجه می‌شویم که وضعیت بیمه شده در چه حالتی قرار دارد. با آغاز طرح استحقاق سنجی و اطلاع دقیق بیمارستان از وضعیت بیمه شده، می‌توان تا حدودی جلوی برخی تخلفات را نیز گرفت.

رفع ۲۵هزار همپوشانی بیمه‌ای در تهران تا کنون

وی افزود: در بحث رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای نیز، دفترچه‌های حمایتی حذف خواهند شد و کسانی که دو دفترچه فعال دارند تنها دفترچه بیمه اجباری آنها باقی می‌ماند. در این راستا تا کنون نیز توانستیم ۲۵ هزار مورد همپوشانی با بیمه نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی را رفع کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران همچنین درباره بیمه‌شدگان صندوق سایر اقشار سازمان بیمه سلامت که اعتبار دفترچه‌های آنها تا پایان اسفند ماه گذشته بوده و باید تمدید می‌شد نیز گفت: دفترچه‌های این بیمه شدگان تا پایان اسفند ماه اعتبار داشت و سازمان بیمه سلامت برای جلوگیری از بروز مشکلات برای دریافت خدمات این بیمه‌شدگان در روزهای ابتدایی سال ۹۸ و نیز جلوگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان سازمان برای تمدید اعتبار، دستورالعملی به مراکز طرف قرارداد مانند بیمارستان‌ها صادر کردیم به این شرح که اگر در دفترچه‌های این افراد هنوز برگه‌ سفید دارد، می‌توانند تا پایان خردادماه از همان دفترچه استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha