• چهارشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98030803165
  • خبرنگار : 71415

اسکات موریسون به عنوان نخست وزیر استرالیا تحلیف به جا آورد

اسکات موریسون به عنوان نخست وزیر استرالیا تحلیف به جا آورد

اسکات موریسون امروز چهارشنبه، ۱۱ روز بعد از انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر استرالیا در انتخابات سراسری این کشور به عنوان نخست وزیر سوگند یاد کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از خبرگزاری ‌آسوشیتدپرس، در مراسم تحلیف امروز (چهارشنبه)  اسکات موریسون همراه با معاونش یعنی مایکل مک‌کورمک در مقابل نماینده رسمی ملکه انگلیس در استرالیا، "فرماندار کل سِر پیتر کاسگروو"، در شهر کانبرا تحلیف به جا آورد.

به غیر از این دو نفر، دیگر اعضای کابینه اصلاح شده موریسون که شامل هفت زن نیز می‌شود و همچنین کن ویات که برای نخستین بار به عنوان وزیر امور بومی‌ها منصوب شده است، تحلیف به جا آوردند.

کن ویات در این مراسم لباس سنتی بومی‌های استرالیا را بر تن کرده بود.

اسکات موریسون ماه اوت گذشته ابتدا در جریان یک رای‌گیری درون حزبی به عنوان سی‌امین نخست وزیر استرالیا و همچنین جانشین مالکوم ترنبول در رهبری حزب حاکم لیبرال انتخاب شده بود.

این اتفاق چهارمین مورد تغییر نخست وزیر استرالیا از طریق یک رای‌گیری درون حزبی در طی هشت سال گذشته محسوب می‌شد و با انتقادهای گسترده مردم مواجه شد.

با این حال در تاریخ ۱۸ مه در استرالیا انتخابات سراسری برگزار شد و  به موجب این انتخابات موریسون رسما به نخست وزیری بازگشت و در نتیجه‌ انتخابات نیز اکثریت متعلق به ائتلاف حاکم محافظه‌کار " لیبرال ــ ملی‌گرا" افزایش یافت.

بعد از این انتخابات این ائتلاف ۷۷ کرسی کسب کرد در حالی که حزب مخالف کارگر ۶۸ کرسی به دست آورد و شش کرسی نیز در اختیار احزاب کم اهمیت تر و کاندیداهای مستقل قرار گرفت.

موریسون پیش از به جا آوردن مراسم تحلیف امروزش، اظهار کرد، تیم او یک تیم "متحد، متعهد و تشنه خدمت" هستند که تمرکزشان بر خواسته‌های مردم عادی در استرالیا در طول کار این دولت ائتلافی خواهد بود.

او به همکارانش در روز سه‌شنبه و در اولین نشست قانونگذاران ائتلاف حاکم از زمان برگزاری انتخابات ، گفت‌: مردم دلیل این که ما فرصت و امتیاز بزرگی برای خدمت به آنها در هر روز به دست آورده ایم هستند.

وی افزود: ما باید برای مردم استرالیا در هر روز که این امتیاز خدمت به آنها را داریم  و در این اتاق حزب و در دولت حضور پیدا می‌کنیم از جان گذشتگی کنیم.

انتظار می‌رود که دوره ۴۶ پارلمان استرالیا در اولین هفته‌ ژوئیه افتتاح شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha