• چهارشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98032914013
  • خبرنگار : 71415

رئیس جمهور کلمبیا: مادورو به دنبال یک راه خروج امن پیش از شورش ارتشش است

رئیس جمهور کلمبیا: مادورو به دنبال یک راه خروج امن پیش از شورش ارتشش است

رئیس جمهور کلمبیا ادعا کرد، نیکولاس مادورو دیگر در ونزوئلا "احساس امنیت نمی‌کند" و به دنبال "یافتن یک راه خروج امن پیش از چرخش ارتش کشورش علیه خود" است.

به گزارش ایسنا، ایوان دوکو، رئیس جمهور کلمبیا در مصاحبه‌ای گفت: "خانواده نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و حلقه نزدیک به او به دنبال یافتن یک پناهگاه پیش از فروپاشی کنترل او بر ارتش هستند."

ایوان دوکو در مصاحبه‌اش با تایمز مدعی شد: این خانواده دیگر فکر نمی‌کنند در جای دیگری از جهان پناهگاه امنی داشته باشند.

دوکو در ادامه این ادعاهایش عنوان کرد: "در زیر یک چنین فشاری مادورو دیگر احساس امنیت نمی‌کند. او ابداً احساس آرامش خاطر ندارد چون می‌داند که لحظه پایان برای او فرا خواهد رسید و ارتش کشورش کاملاً در هم شکسته خواهد شد و کاملاً خواهان برکناری او خواهد شد."

این در حالی است که خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در ماه آوریل تلاش کرد تا کودتایی با جلب نظر برخی از افسران ارتش ونزوئلا علیه مادورو سازماندهی کند اما در نهایت این وفاداری رهبران ارتش ونزوئلا بود که توطئه کودتای او را در هم شکست.

به نوشته روزنامه دیلی میل، ایوان دوکو درباره این اتفاق گفت: "برخی افراد می‌گویند که این اتفاقات (مربوط به ۳۰ آوریل) در ونزوئلا یک شکست بود اما من آن را گامی دیگر در راستای پایان دادن به دیکتاتوری در ونزوئلا در نظر می‌گیرم."

رئیس جمهور کلمبیا مدعی شد: "برخی افسران ارشد ارتش ونزوئلا به کشور من فرار کرده و وجود فساد در عالی‌ترین سطوح ونزوئلا از جمله دخیل بودن مقامات در قاچاق مواد مخدر را گزارش کردند. ما تاکنون این قدر به پایان دیکتاتوری در ونزوئلا نزدیک نبودیم."

اخیرا گزارش شد که کشورهای مهم اروپایی مشغول بررسی اعمال تحریم‌هایی علیه ونزوئلا هستند و این کشورها شامل بریتانیا، فرانسه، آلمان، هلند و اسپانیا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha