• چهارشنبه / ۵ تیر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 98040503088
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

واحدهای مستنکف از قانون حفاظت خاک در لیست صنایع آلاینده قرار می گیرند

واحدهای مستنکف از قانون حفاظت خاک در لیست صنایع آلاینده قرار می گیرند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مدیریت منابع خاک و جلوگیری از آلودگی و تخریب آن یکی از مهمترین چالش‌های محیط زیستی بوده که ضرورت تحقق قانون حفاظت از خاک را در کشور دوچندان می کند، گفت: به منظور تحقق این قانون  فعالیت‌های کلیه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و بخش‌های دیگر در جهت جلوگیری از تخریب و آلودگی و مدیریت بهینه خاک پایش می‌شود.

به گزارش ایسنا کیومرث کلانتری افزود: با توجه به تصویب و ابلاغ قانون حفاظت از خاک  و بر اساس ماده ۱۸  این قانون، تمامی واحدهای بزرگ تولیدی،صنعتی،عمرانی،خدماتی، زیر بنایی و معدنی مکلف هستند نسبت به پایش آلودگی خاک اقدام و نتیجه آن را در قالب خوداظهاری به محیط زیست ارائه کنند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: محیط زیست استان تهران جهت تحقق قانون،برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم از سوی ادارات شهرستانی با واحدهای مشمول و سایر بخش‌های مرتبط برای ثبت نام در سامانه جامع پایش محیط زیست و مبادلات پسماند و ارائه نتایج پایش آلودگی خاک و منابع آلوده کننده آن را در دستورکار دارد.

وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن هرچه زودتر این قانون در استان تهران گفت:  برابر قانون نام واحد مستنکف، ازسوی محیط زیست در فهرست واحدهای آلاینده موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۸۷  قرار داده می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در کنار خود اظهاری واحدهای مشمول این قانون، پایش و نظارت دوره‌ای و لازم از سوی محیط زیست استان به منظورهمفکری با اینگونه واحدها و اصلاحات احتمالی لازم در فرایندهای محیط زیستی واحدها تا تحقق کامل قانون انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران، کلانتری در پایان گفت: قانون حفاظت از خاک که لایحه آن به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ هیئت وزیران به تصویب رسیده بود،۴ خرداد ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی و ۱۲ خرداد ۹۸ در شورای نگهبان به تصویب و تأیید رسید و در اواخر خرداد ماه سال جاری از سوی رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha