• جمعه / ۷ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98040703696
  • خبرنگار : 71477

پوتین اعضای گروه بریکس را به کمک بیشتر برای بحران سوریه دعوت کرد

پوتین اعضای گروه بریکس را به کمک بیشتر برای بحران سوریه دعوت کرد

رئیس جمهوری روسیه امروز (جمعه) کشورهای عضو گروه بریکس را به کمک بیشتر برای بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان به این کشور خاورمیانه دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست گروه بریکس که در آستانه نشست گروه ۲۰ در ژاپن برگزار شد، گفت: در وضعیت کنونی بسیار مهم است که تنش‌های موجود در مناطق متشنج باقی مانده را رفع کنیم و به کمک به مقامات سوری در ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه، احیای اقتصاد و تأسیسات از بین رفته و همچنین بازگشت آوارگان ادامه دهیم. ما معتقدیم بسیار مهم است که شرکایمان در گروه بریکس مشارکت بیشتری در حل این مسائل و حل بحران‌های افغانستان، ونزوئلا و خاورمیانه و شبه جزیره کره  داشته باشند. 

وی افزود: هرگونه تلاش برای از بین بردن سازمان تجارت جهانی یا کاهش نفوذ این سازمان غیرقابل قبول است.

پوتین تاکید کرد: ما معتقدیم که هر گونه تلاش برای نابودی سازمان تجارت جهانی یا کاهش نقشش مضر است. گروه بریکس می‌تواند و باید نقش برجسته‌تری در این سیستم مالی بین‌المللی ایفا کند و به دنبال پیشبرد اصلاحات سازمان تجارت جهانی و تقویت نفوذش در بین کشورهایی باشد که در حال شکل دادن اقتصادهایشان هستند. این نفوذ باید در کشورهای در حال توسعه نیز صورت بگیرد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین بر لزوم تعریف قوانین مشخص برای عملیات شرکت‌های فراملیتی تاکید کرد.

به علاوه پوتین ابراز امیدواری کرد که کشورهای گروه بریکس در جریان نشست گروه ۲۰ به مذاکرات خود درباره حفظ حقوق مشتریان ادامه دهند.

پوتین همچنین بر اهمیت ادغام سیستم‌های پرداخت کشورهای عضو بریکس تاکید کرد و گفت: این اقدام به تقویت سیستم‌های بانکی کشورهای عضو این گروه کمک خواهد کرد.

وی افزود: ادغام سیستم‌های پرداخت ۵ کشور عضو بریکس و ایجاد این کانال ارتباطات مستقل میان بانک‌های ملی این کشورها می‌تواند امنیت عملیات‌های مالی را افزایش دهد. این مساله همچنین می‌تواند به تقویت ثبات سیستم‌های بانکی اعضای بریکس در برابر فشارهای خارجی کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha