• یکشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98040904621
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

معاون وزیر علوم تاکید کرد

لزوم ورود دانشگاه‌ها به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و ارائه راه حل مشکلات

لزوم ورود دانشگاه‌ها به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و ارائه راه حل مشکلات

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در بازدید از مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین گفت: دانشگاه امروز علاوه بر کارکرد و مسئولیت‌های آموزشی و پژوهشی، وظایف جدیدی نیز در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد و از این رو باید به این مسائل ورود کرده و برای حل چالش‌ها و معضلات، راهکار ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی با همراهی دکتر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان ضمن حضور در شهرستان اسفراین و بازدید از مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین در نشستی با حضور فرماندار شهرستان و رئیس و مسئولان مجتمع آموزش عالی اسفراین مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های این مجتمع آموزش عالی را بررسی کردند.

در این نشست با بیان اینکه دانشگاه امروز علاوه بر کارکرد و مسئولیت‌های آموزشی و پژوهشی، وظایف جدیدی نیز در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد، گفت: توسعه تعمیم در این دانشگاه مطلوب بوده و یکی از مزیت‌های مجتمع آموزش عالی اسفراین هم‌جواری آن با صنایع است که باید در راستای ارتباط ملموس دانشگاه با صنعت، اجرای طرح‌های کارورزی و توسعه و فراهم کردن زیرساخت‌ها و کمک به کسب‌وکار دانشجویان جز برنامه‌ها و اولویت‌های مدیران مجموعه قرار گیرد.

دکتر صدیقی با تأکید بر هم‌پوشانی دانشگاه‌های سطح استان اظهار داشت: دانشگاه‌های استان باید مکمل یکدیگر بوده و به یکدیگر در انتقال و تبادل تجارب و اطلاعات کمک کنند.
دکتر مصطفی حیدری رئیس مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این مجتمع و برنامه‌های پیش و روی این مرکز آموزش عالی پرداخت و در خصوص استفاده از ظرفیت خیرین و ساخت خوابگاه خیرساز این مجتمع و مشکلات پیش رو جهت تکمیل و بهره‌برداری از آن نکاتی را بیان کرد.

در ادامه، طاهر رستمی فرماندار اسفراین نیز در سخنانی مجتمع آموزش عالی اسفراین را دارای رشد مطلوبی دانست و افزود: مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها باعث افزایش دانش علمی در دانشجویان می‌شود و در توسعه صنعت و دانشگاه مؤثر است.

وی با بیان اینکه هم‌جواری دانشگاه و صنعت یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مجتمع آموزش عالی اسفراین می‌باشد اظهار داشت: با توجه به رشد جهشی مجتمع آموزش عالی اسفراین و امکانات و زیرساخت‌های مناسب، این مجتمع ظرفیت تبدیل‌شدن به دانشگاه صنعتی شمال شرق کشو را داراست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از مجتمع آموزش عالی اسفراین، در پایان این نشست مسئولان وزارت علوم درخصوص اختصاص بودجه به‌منظور تکمیل خوابگاه خیرساز در بخش رفاهی ازجمله رستوران مکمل، کمک به تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی، تخصیص صددرصدی وام‌های دانشجویی دانشجویان مجتمع و همچنین اختصاص بودجه برای برگزاری مسابقات علمی و پژوهشی به‌منظور مهارت‌افزایی دانشجویان قول مساعد داده و ضمن بازدید از زیرساخت‌ها و اماکن دانشجویی و فرهنگی، آموزشی و پژوهشی از نزدیک در جریان مهم‌ترین دستاوردها، اقدامات و برنامه‌های پیش و روی مجتمع آموزش عالی اسفراین قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha