• یکشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 98041608235
  • منبع : نمایندگی فارس

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست:

تب آب شیرین کن گرفته‌ایم

تب آب شیرین کن گرفته‌ایم

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست یکی از مشکلات ایران را توسعه آب شیرین‌کن‌ها ذکر و اظهارکرد: در یک مقطعی از زمان تب سدسازی گرفتیم و امروز هم تب آب شیرین کن. آن هم در مقیاس‌هایی که با دیگر کشورهای دنیا متفاوت است.

به گزارش ایسنا احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه شیراز با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور تولیدکننده گاز گلخانه‌ای است و این فاجعه‌ای در مصرف انرژی در کشور است، گفت: در زمینه آلاینده‌های صنایع و ورود فاضلاب پتروشیمی‌ها به دریاچه‌ها و تالاب باید یک اهرم قانونی و علمی مانند دانشگاه‌ها ورود کنند .

وی ادامه داد: دانشگاه شیراز نباید به استان فارس محدود شود و باید به شکل تخصصی به مسائلی که در کشور وجود دارد، بپردازد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد که در زمینه استفاده از آب شیرین‌کن‌ها باید کار علمی بشود تا دچار تبعات سدسازی نشویم .

لاهیچان‌زاده با بیان اینکه بالا رفتن شوری آب خلیج فارس موجب از بین رفتن مرجان‌ها می‌شود، اظهارکرد: طبق بررسی‌ها اعلام شده که تا سال ۲۰۵۰  خلیج فارس کاملا شور خواهد شد که یکی از علت‌های آن محدود شدن ورود آب شیرین از طریق رودخانه‌ها به خلیج فارس است.

وی همچنین با بیان اینکه محیط زیست تنوع زیادی به لحاظ کاری دارد و این تنوع شاید علتی بوده که سازمان محیط زیست نتواند به همه مسائل مربوطه ورود کند، گفت: دستگاه‌هایی در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته‌اند که از لحاظ مالی، فنی و کارشناسی قدرتمند هستند و سازمان باید آنقدر مجهز باشد که بتواند مقابل این دستگاه‌های قدرتمند پاسخگو باشد .

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این سازمان بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ پرسنل دارد که حدو۳۵۰۰ نفر آنان محیط بان هستند که نشان دهنده محدودیت نیرو در کنار محدودیت‌های تجهیزاتی سازمان است.

وی افزود: برای رفع محدودیت‌ها استفاده از فرصت دانشگاه‌ها کمک کننده است. تصویب قوانین مانند حمایت از پاکبان‌ها می‌تواند پشتوانه سازمان باشد اما کافی نیست .

لاهیجان‌زاده با تاکید بر اینکه با ارتباط با دانشگاه‌ها باید پشتوانه علمی ایجاد کنیم، گفت: صنایع زیادی در کشور آلاینده هستند. در این شرایط باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه را در حوزه محیط زیست بیش از گذشته تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه با معضلات زیست محیطی صنایع آشنایی داریم و باید آنها را به دانشگاه انتقال دهیم تا چاره‌اندیشی شود، اظهارکرد: باید صنایع را ملزم کنیم که از توان علمی دانشگاه برای رفع مشکلات بهره‌مند شوند .

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد که از دانشگاه درخواست داریم که فعالانه به مسائل محیط زیستی ورود کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha