• یکشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98043015590
  • خبرنگار : 71610

افشای نتایج تحقیقات نهاد حقوق بشری رژیم صهیونیستی درباره شلیک به کودک ۹ ساله فلسطینی

افشای نتایج تحقیقات نهاد حقوق بشری رژیم صهیونیستی درباره شلیک به کودک ۹ ساله فلسطینی

یک مرکز حقوق بشری صهیونیستی نتایج تحقیقات خود درباره شلیک گلوله انفجاری به پیشانی کودک ۹ ساله فلسطینی توسط تک‌تیرانداز رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، نهاد حقوق بشری رژیم صهیونیستی (بتسلیم) نتایج تحقیقات خود را درباره شلیک تک‌تیرنداز این رژیم به پیشانی عبدالرحمان شتیوی، کودک ۹ ساله فلسطینی در روستای کفر قدوم منتشر کرد.

این مرکز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نتایج تحقیقات ثابت می‌کنند که یک سرباز با شلیک گلوله، شتیوی ۹ ساله را از ناحیه سر هدف قرار داده است. شتیوی هفته گذشته در جریان تظاهرات هفتگی اهالی کفر قدوم در حال بازی در مقابل خانه‌ای در کفر قدوم بود که مورد هدف قرار گرفت. این کودک قربانی جدید سیاست شلیک آزاد گلوله توسط سربازان است که حتی در مواردی که هیچ‌گونه خطری آنها و دیگران را تهدید نمی‌کند نیز از گلوله استفاده می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: جمعه ۱۲ ژوئن ۲۰۱۹ و حوالی ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه (به وقت محلی) تظاهراتی در کفر قدوم برگزار شد که اهالی این روستا آن را هر هفته و در اعتراض به بستن راه اصلی روستا به شهر نابلس توسط ارتش اسرائیل برگزار می‌کنند. در جریان این تظاهرات ده‌ها جوان با استفاده از سنگ سربازان اسرائیلی که در اطراف این روستا و ده‌ها متری تظاهرات مردمی مستقر بودند را هدف قرار دادند و سربازان نیز گلوله‌های فلزی با پوشش پلاستیکی به سمت آنها شلیک کردند و بر خلاف تظاهرات‌های قبلی کفر قدوم اینبار سربازان اسرائیلی تظاهر کنندگان را گلوله باران کردند.

این مرکز در ادامه آورده است: ساعت ۱۴:۲۰ دقیقه و زمانی که معترضان در حال متفرق شدن بودند و حدود ۲۰۰ متر با عبدالرحمان فاصله داشتند یک سرباز اقدام به شلیک گلوله به سمت پیشانی وی کرد و این کودک بلافاصله پس از اصابت گلوله روی زمین افتاد.

عبدالرحمان در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان اطفال "صفرا" در "تل هاشومر" بستری است و همچنان هوشیاری خود را به دست نیاورده و در حالت کما به سر می‌برد.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان هاآرتص با انتشار مقاله‌ای به اوضاع این کودک ۹ ساله فلسطینی و نحوه هدف قرار گرفتن وی پرداخته است.

هآارتص در این باره نوشت: عبدالرحمان شتیوی در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان صفرا در تل هاشومر بستری شده و همچنان بی‌هوش است و با کمک دستگاه‌های پزشکی تنفس می‌کند و پدر و پسر عمویش در کنار تخت وی منتظر یک معجزه هستند.

این روزنامه ادامه داد: داستان عبدالرحمان از آنجایی آغاز می‌شود که او برای خرید خوراکی به یک فروشگاه مواد غذایی رفت و یک موز شکلاتی خرید و پیش از اینکه به خانه دوستش در کنار روستا برود به خانه‌شان بازگشت و موز شکلاتی را داخل یخچال گذاشت.

هاآرتص در ادامه نوشت: علی‌رغم اینکه کانون تظاهرات هفتگی در کفر قدوم در نزدیکی محل حضور این کودک قرار نداشت اما تک‌تیرانداز اسرائیلی تفنگش را به سمت این کودک نشانه گرفت و به سمت او شلیک کرد و گلوله به پیشانی شتیوی اصابت کرد.

طبق نوشته این روزنامه عبری زبان، دوربین‌های مداربسته فروشگاه مذکور لحظات پیش از این حادثه را ثبت کرده‌اند. این دوربین‌ها نشان می‌دهند که شتیوی در میان قفسه‌های این فروشگاه به دنبال یافتن جنس مورد نظرش است و تک‌تیرانداز اسرائیلی اینگونه متوجه این کودک می‌شود و پیش از اینکه ماشه را فشار دهد توسط دوربین اسلحه پیشرفته خودش وی را زیر نظر می‌گیرد و سپس از فاصله ۱۰۰ متری عبدالرحمان را هدف قرار می‌دهد.

پیشتر قاسم دغلس، رئیس بیمارستان رفیدیا در کرانه باختری اعلام کرده بود که یک تک تیرنداز صهیونیستی کودک فلسطینی را در حیاط خانه‌شان هدف قرار داده و این کودک به شدت مجروح شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha