• شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98051909560
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۹ مرداد بخوانید؛

بخشنامه اعطای مرخصی به زندانیان/جزئیاتی از سفر هیاتی از حماس به تهران/تایید سلامتی نجفی و...

بخشنامه اعطای مرخصی به زندانیان/جزئیاتی از سفر هیاتی از حماس به تهران/تایید سلامتی نجفی و...

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به زائران بیت الله الحرام/ ورود نهادهای امنیتی به موضوع فساد در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی/ رد شدن حکم مصادره بنیاد علوی از سوی دادگاهی در آمریکا/ تعیین جانشینان رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان‌های کشور/ تکذیب انتقال محمدعلی نجفی به زندان/ برگزاری شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، نوزدهم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، معاون اول رییس جمهور در ابلاغیه‌های جداگانه به اعضای هیات دولت، جانشینان رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در استان‌های مختلف کشور تعیین کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مخالف تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بود، گفت: این طرح بار مالی دارد اما چون به تایید شورای نگهبان رسیده و به قانون تبدیل شده، لازم الاجرا است. ولی هنوز این قانون به دولت ابلاغ نشده است.

امروز همچنین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی و علی لاریجانی برگزار شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی به زائران بیت الله الحرام، برائت از مستکبران و در رأس آن آمریکا را به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی، محکوم کردن کانون‌های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکایی، نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن و محکومیت جنگ‌افروزی‌های آمریکا و دستیارانش در منطقه‌ی حساس غرب آسیا و شمال آفریقا دانستند. ایشان با تأکید بر قرار داشتن مسئله فلسطین در رأس همه مسائل سیاسی مسلمانان، خاطرنشان کردند: ترفند معامله‌ قرن که به‌وسیله آمریکای ظالم و همراهان خائن آن زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه‌ بشری است. همگان را به حضور فعال برای شکست این مکر دشمن فرا می‌خوانیم و به حول و قوه‌ الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه‌ استکبار را در برابر همت و ایمان جبهه‌ مقاومت محکوم به شکست می‌دانیم.

فردا(یک شنبه) ۲۰ مرداد ماه نیز همزمان با فرارسیدن نهم ذی‌الحجه؛ مراسم دعای عرفه از ساعت ۱۶ در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر ما فوریت برای موضوع حذف ۴ صفر از پول ملی خیلی ضرورتی ندارد، گفت: ما در شرایط کنونی، موافق رفتار دولت در موضوع حذف ۴ صفر نیستیم چراکه این موضوع اولویت اقتصاد کشور نیست و ما اولویت های بسیار مهمی داریم که دولت و مجلس باید روی آنها وقت بگذارند.

همچنین یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ا در توضیح آخرین وضعیت پرونده فساد در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با بیان اینکه «سازمان های حقوقی و نهادهای امنیتی به این موضوع  ورود کرده‌اند»، گفت: باید نهادهای امنیتی، قضایی و مدیریتی کشور متخلفان را شناسایی کرده تا با معرفی آنها ابهام‌زدایی شود.

روزنامه الاخبار لبنان، نزدیک به جریان مقاومت در گزارشی جزئیاتی از سفر هیات حماس به تهران و دیدار با مقامات عالی رتبه کشورمان منتشر کرد.

یک دادگاه تجدیدنظر فدرال، حکم هیئت منصفه دادگاهی دیگر را رد کرد که این حکم به دولت آمریکا اجازه می‌داد ساختمان بنیاد علوی را که ادعا می‌کرد تحت کنترل ایران بود مصادره کند. این موضوع یک شکست برای وزارت دادگستری آمریکا به حساب می‌آید که با امید فروختن این ساختمان سی‌وشش طبقه در خیابان ششصد و پنجاه منهتن و بهای نزدیک به ۱ میلیارد دلار و تقسیم کردن مبلغ آن میان قربانیان «بمب‌گذاری‌ها و بقیه حملات مرتبط با ایران»، وارد روند دادرسی شد.

حمید گودرزیی خبر انتقال محمد علی نجفی به بیمارستان و شایعات مربوطه در این زمینه را تکذیب کرد و گفت: خانواده موکلم به ملاقات او رفته‌اند و ایشان در صحت کامل به سر می‌برد.

امروز همچنین حکم متهمان پرونده فروش آزاد گوشت‌های برزیلی وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی صادر و متهمان به منظور ابلاغ حکم به شعبه دادگاه احضار شدند و حکم از سوی قاضی صلواتی به آن‌ها ابلاغ گردید. پس از ابلاغ حکم از سوی قاضی صلواتی محکومان پرونده به همراه مامور مراقبت به شعبه اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت رفتند تا پس از اجرای تشریفات قانونی به زندان معرفی شوند.

بخشنامه اعطای مرخصی به زندانیان همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیرخم و ایام سوگواری باعبدالله الحسین (ع) از سوی رئیس قوه قضاییه به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور ابلاغ شد.

عباسعلی کدخدایی نیز  در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه که طرح دوفوریتی تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی مورد ایراد این نهاد قرار گرفته است، افزود: لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی و طرح الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی از دیگر مصوباتی است که با ایراد و ابهام شورای نگهبان مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha