• چهارشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۲:۲۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98061105821
  • خبرنگار : 71424

برنامه آموزش و پرورش برای مدارس متروکه چیست؟

تخریب مدرسه معتادها

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره برنامه آموزش و پرورش برای ساماندهی فضاهای آموزشی خالی و متروکه و در پاسخ به پرسشی پیرامون مدارسی متروکه که به فضای بی دفاع شهری تبدیل شده‌اند و از جمله آنها می‌توان به مدرسه ۱۲ امامی در میدان شوش اشاره کرد که دیوارش فرو ریخته و به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده است گفت: مدارسی از جمله مدرسه‌ای که به آن اشاره شد، در استان تهران وجود دارد که برخی مشکلات حقوقی دارند و تا زمانی که مشکلات این مدارس مرتفع نشود و مدرسه در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان تهران قرار نگیرد، عملا امکان عملیات عمرانی وجود نخواهد داشت.

علی شهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت مدارس فرسوده در تهران اظهار کرد: استان تهران پس از  سیستان و بلوچستان از نظر فضاهای آموزشی در محرومیت قرار دارد و بسیاری از فضاهای آموزشی تهران نیز فرسوده هستند که در این قسمت به نظر رتبه نخست کشور را داراست.

وی افزود: تمام تلاش دولت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور در جهت کاهش مدارس فرسوده و همچنین احداث مدارس جدید با امکانات و عمر مفید بسیار بالا است اما با توجه به اینکه حدود ۲۳ هزار کلاس درس فرسوده در تهران وجود دارد، عزمی جدی و فراتر از نوسازی مدارس را طلب می‌کند تا بتوانیم این تعداد کلاس درس را مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره برنامه آموزش و پرورش برای ساماندهی فضاهای آموزشی خالی و متروکه و در پاسخ به پرسشی پیرامون مدارس متروکه که به فضای بی دفاع شهری تبدیل شده اند و از جمله آنها می‌توان به مدرسه ۱۲ امامی در میدان شوش اشاره کرد که دیوارش فرو ریخته و به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده است  گفت: مدارسی از جمله مدرسه‌ای که به آن اشاره شد، در استان تهران وجود دارد که برخی مشکلات حقوقی دارند و تا زمانی که مشکلات این مدارس مرتفع نشود و مدرسه در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان تهران قرار نگیرد، عملا امکان عملیات عمرانی وجود نخواهد داشت.

شهری ادامه داد: هر مدرسه‌ای در تهران که مشکل عمده فضای فیزیکی داشته باشند، با درخواست مناطق آموزش و پرورش بازدید می‌شود و در صورتی که برای دانش‌آموزان کوچکترین خطری داشته باشد، در ابتدا دستور تخلیه مدرسه و سپس نسبت به رفع نواقص اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی  با اشاره به فضاهای آموزشی خالی گفت: تمام فضاهای آموزشی که دانش‌آموز دارند و یا به صورت خالی یا متروکه هستند، در اختیار ادارات آموزش و پرورش مناطق هستند و بهره بردار این مدارس و فضاها، ادارات آموزش و پرورش هستند. تا زمانی که فضایی در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان تهران قرار نگیرد، عملا انجام عملیات عمرانی امکان پذیر نیست. تعداد و آمار این فضاها نیز در اختیار ادارات آموزش و پرورش است، زیرا فضاهای متعلق به آموزش و پرورش است. توجه داشته باشید که اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، مدارس جدید احداث می‌کند، مدارس فرسوده که توسط ادارات آموزش و پرورش معرفی می‌شود را مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی می‌کند. مابقی امر و چگونگی بهره برداری در اختیار ادارات آموزش و پرورش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.