• پنجشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98061407634

دیدار رایزن فرهنگی ایران با مفتی اهل سنت لبنان

دیدار رایزن فرهنگی ایران با مفتی اهل سنت لبنان

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، با شیخ عبداللطیف دریان مفتی اهل سنت در محل دارالفتوای لبنان در بیروت دیدار و درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، عباس خامه‌یار در این دیدار از مواضع وحدت‌جویانه مفتی اهل سنت و دیگر علما و اندیشمندان لبنان تقدیر کرد و این مواضع را باعث گسترش و تقویت روابط بین مسلمانان و نقش بر آب شدن توطئه‌های بدخواهان عنوان کرد.

خامه‌یار در این دیدار از شیخ عبداللطیف برای سفر به ایران و شرکت در سی‌وسومین کنفرانس وحدت اسلامی - که با عنوان «وحدت امت اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» از سوی مجمع تقریب برگزار می‌شود - دعوت کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه "تهران برای گسترش روابط با تمام گروه‌ها و طوایف و جریان‌های مختلف لبنانی تمام تلاش خود را می‌کند"، ابراز امیدواری کرد که سفر مفتی لبنان به ایران فرصت مناسبی برای بحث و گفت‌وگو درباره چالش‌ها و دغدغه‌های مشترک ایجاد کند و وی از نزدیک با واقعیت‌های موجود در ایران و مواضع وحدت‌جویانه کشورمان آشنایی بیشتری پیدا کند.

رایزن فرهنگی ایران با اشاره به موضع یکپارچه تمام طرف‌های لبنانی در خصوص مقابله با تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت گفت: بی‌شک این وحدت ملی لبنانی‌هاست که چنین پیروزی بزرگی را به ارمغان آورده و امیدوارم این الگوی بسیار مناسبی برای دیگر ملت‌ها قرار گیرد.

شیخ عبداللطیف دریان نیز با محکوم کردن این تجاوز به حاکمیت خاک و امنیت لبنان به اهمیت روابط میان دو کشور و ضرورت اتحاد مسلمانان در مواجهه با دشمنان تاکید کرد و افراط‌گرایی را آفت بزرگی برای جهان اسلام دانست.

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان این دیدار با اشاره به اهمیت نقش علمای اسلام در مقابله با نقشه‌های فتنه‌برانگیز مذهبی و طایفه‌ای، بر ضرورت استفاده از تمام تلاش‌ها و ظرفیت‌های مشترک در جهت مقابله با تجاوز بدخواهان و رویارویی با نقشه‌های تجزیه‌طلبانه آنان تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha