• یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98072115979
  • خبرنگار : 71610

یک سایت روسی خبر داد؛

"شاهزاده‌ها و تاجران عربستان از دست بن سلمان خلاص نشده‌اند"

"شاهزاده‌ها و تاجران عربستان از دست بن سلمان خلاص نشده‌اند"

یک رسانه روسی از إعمال محدودیت علیه شمار جدیدی از شاهزادگان و تاجران سعودی توسط مقامات عربستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سایت خبری "نیوز ری" روسیه نوشت، شبکه‌های اجتماعی اسنادی را منتشر کردند که طبق این اسناد، مقامات عربستان محدودیت‌هایی را بر شماری از شاهزادگان و تاجران إعمال کرده‌اند. این اسناد همچنین حکایت از آن دارد که شورای حکومتی عربستان تدابیر سرکوبگرانه جدیدی را علیه نمایندگان تاجران محلی اتخاذ کرده است.

در همین راستا، "ایگور ینواریف"، خبرنگار روسی با انتشار گزارشی در سایت نیوز ری ضمن پرداختن به این موضوع، به اسنادی اشاره کرده است که در یک حساب کاربری در توییتر تحت عنوان "الدبلوماسی القدیم" منتشر شده است؛ حسابی که گفته می‌شود از اسرار سیاسی داخلی عربستان آگاه است.

طبق این گزارش، اطلاعات حاکی از آن است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دارایی‌های "عجلان بن عبد العزیز العجلان"، رئیس هیئت مدیره شرکت تجاری بزرگ "عجلان و اخوانه" را تصاحب کرده است. از جمله این اموال می‌توان به قطعه زمینی در شمال ریاض اشاره کرد که تحت ملکیت عجلان است.

نیوز ری در ادامه آورده است، مقامات همچنین اجازه فروش دارایی‌های شرکت متعلق به "حمد بن سعیدان" که یک تاجر است، صادر کرده‌اند و دارایی‌های دو شرکت فعال در زمینه املاک به نام‌های "المستقبل" و "العلیا" را بلوکه کرده‌اند.

در همین راستا، حساب کاربری "الدبلوماسی القدیم" نیز فاش کرد، به نظر می‌رسد که اقدامات إعمال شده توسط بن سلمان همچنین شامل نمایندگانی از نخبگان باشد که ارتباط مستقیمی با خانواده حاکم دارند و این اقدام درست مشابه اقدامی است که در سال ۲۰۱۷ انجام شد.

این حساب کاربری در ادامه به نقل از سایت میدل ایست مانیتور نوشت، بلوکه کردن دارایی‌ها که تنها چند روز پیش از سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به عربستان صورت گرفته است، از سقوط قریب‌الوقوع بازار املاک و مستغلات در این کشور خبر می‌دهد.

در همین راستا، ناظران معتقدند که إعمال این محدودیت‌ها بر تاجران به منزله بازگشت دوباره کمپین "مبارزه با فسادی" است که بن سلمان در سال ۲۰۱۷ به راه انداخت.

در پی کمپین مبارزه با فساد عربستان، در نوامبر سال ۲۰۱۷ به دستور ولیعهد عربستان، ۱۱ شاهزاده و ۳۸ تن از وزیران و معاونان پیشین این کشور دستگیر و در هتل ریتزکارلتون ریاض محبوس شده بودند.

این کمیته به سرکردگی بن سلمان بیش از ۱۰۷ میلیارد دلار دارایی شامل پول نقد، اموال غیرمنقول، شرکت‌های متعدد و اوراق بهادار از ۸۷ فرد را مصادره کرد.

"الدبلوماسی القدیم" در ادامه به اظهارات پیشین بن سلمان درباره این کمپین اشاره کرد که گفته بود، فعالیت این کمپین پایان نیافته و با آغاز سال ۲۰۲۰ متوقف خواهد شد.

طبق گزارش نیوز ری، محدودیت‌های إعمال شده کنونی جزئی از تدابیر سرکوبگرانه‌ای است که در سال ۲۰۱۷ آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha