• یکشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98072820536
  • منبع : دانشگاه علوم پزشکی مشهد

استقرار شتاب‌دهنده دارویی در پژوهشکده بوعلی علوم پزشکی مشهد

استقرار شتاب‌دهنده دارویی در پژوهشکده بوعلی علوم پزشکی مشهد

مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از استقرار شتاب‌دهنده تخصصی کسب و کار در حوزه داروهای بیوتکنولوژی، گیاهی و شیمیایی در پژوهشکده بوعلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی سنکیان با بیان اینکه در راستای حرکت هدفمند به سمت دانشگاه نسل سه (کارآفرین) و به‌منظور تسریع در توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های فناوران  و مخترعین، آموزش و راهبری کسب‌وکارهای نوپا و ارتباط موثر صنعت با دانشگاه استقرار شتاب‌دهنده تخصصی و توانمند غیر دولتی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در سال گذشته شرکتی به منظور حمایت از ایده‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه سلامت الکترونیکی ایجاد شد و در سال جاری نیز استقرار شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه داروهای بیوتکنولوژی، گیاهی و شیمیایی در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در این شرکت‌ها پس از انتخاب ایده در زمینه داروهای بیوتکنوروژی و گیاهی و شیمیایی در مدت سه ماه و کسب مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایده عملی شده و در نهایت در مدت ۱۸ ماه کار تجاری‌سازی آن انجام می‌شود.

مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: بر این اساس داروهای تجاری‌سازی شده برای تولید به شرکت‌های دارویی معرفی می‌شوند تا به شکل انبوه تولید و توزیع شود.

دکتر سنکیان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ فناور در مرکز رشد دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از معدود دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که مجوز پارک فناوری را دریافت کرده است.

شتاب‌دهنده‌های تخصصی در قالب مجموعه‌های حقوقی و با استفاده از کارشناسان خبره خود سعی می‌کنند با شناسایی نیازهای واقعی از یک سو و امکان‌سنجی‌های علمی و صنعتی استانی و نیز رصد ایده‌های نو و خاص نقش خود را بعنوان یک کاتالیزور فعال در راه‌اندازی کسب و کارهای جدید ایفا کنند، همچنین اخذ سفارش برای تحقیق و توسعه، جهت تولیدات صنعتی فناورانه از دیگر خدمات و راهبردهای شتاب‌دهنده‌ها برای افراد حقیقی و حقوقی اعم از اعضای هیات علمی و یا شرکتها و یا صنایع حوزه سلامت می‌تواند باشد، حتی واحدهای تابعه دانشگاه‌ها و یا بیمارستان‌ها و یا مراکز تحقیقاتی نیز می‌توانند بعنوان سفارش‌دهنده و یا مجری با شتاب‌دهنده‌ها ارتباط و همکاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha