• سه‌شنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98082113126
  • خبرنگار : 71145

تعطیلی گذرگاه‌ها، مدارس و مترو در اسرائیل در پی حملات مقاومت/ شهادت ۳ فلسطینی در شمال غزه

تعطیلی گذرگاه‌ها، مدارس و مترو در اسرائیل در پی حملات مقاومت/ شهادت ۳ فلسطینی در شمال غزه

ترور فرمانده گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در غزه پس لرزه‌هایی داشت که بستن گذرگاه‌ها، تعطیلی مدارس و مترو و به صدا درآمدن آژیرهای خطر در منطقه شهرک نشین اشدود از جمله آنهاست. از سویی دو طرف در پی این ترور دست به حملات تلافی‌جویانه زده‌اند.

به گزارش ایسنا، مقاومت فلسطین در واکنش به ترور بهاء ابو العطا از فرماندهان برجسته گردان‌های القدس در شرق غزه اقدام به شلیک ۱۵۰ راکت و موشک کرد که صدای انفجارهایی در شمال غزه شنیده شد و گفته می‌شود منبع آن سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین بود.

گردان‌های القدس از هدف گرفتن تل‌آویو با حملات موشکی گسترده خبر داد و در بیانیه‌ای آورد: گردان‌های القدس و مقاومت قهرمان به تروریسم و تجاوز اسرائیل با قدرت پاسخ خواهد داد. مقاومت فلسطین می‌گوید، ده‌ها موشک به اسرائیل شلیک کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز در مقابل مقر امنیت داخلی در نزدیکی میدان التعلیم در شمال غزه را هدف گرفتند. شبکه المیادین از حمله جدید رژیم صهیونیستی به مقر مقاومت در شرق خان‌یونس خبر داد.

المیادین گزارش داد، اشغالگران، شهروندان فلسطینی را مستقیما هدف می‌گیرند به طوریکه در حمله اسرائیلی به موتورسیکلتی در شهرک بیت لاهیا در شمال غزه سه شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

جنگنده رژیم صهیونیستی دو نیروی مقاومت از بخش آتشبارهای وابسته به جنبش جهاد اسلامی را در شمال غزه هدف گرفت. آتشبارهای وابسته به مقاومت به مقابله با جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان شمال غزه پرداختند.

این درحالی است که رسانه‌های اسرائیلی از زخمی شدن ۲۹ اسرائیلی به دلیل حملات راکتی خبر دادند. شبکه ۱۳ اسرائیل پیشتر از زخمی شدن سه تن با جراحت‌های سطحی در پی شلیک ۳۵ راکت از غزه به سمت شهرک‌ها خبر داده بود.

گفته می‌شود تعدادی از این راکت‌ها به مناطق باز اصابت کرد و دو منزل در سدروت خسارت دیدند. به ادعای این شبکه، سامانه گنبد آهنین برخی را هم رهگیری کرد.

رسانه‌های اسرائیلی در عین حال اعلام کردند، شهردار عسقلان از حمله راکتی مقاومت به این شهر جان سالم به در برد.

آنچه "جبهه داخلی اسرائیل" نامیده می‌شود نیز از توقف حرکت قطارها در نقب و جنوب (عسقلان، بئر سبع و سدروت) خبر داد.

همچنین مدارس تعطیل شده و پناهگاه‌ها به روی اسرائیلی‌ها گشوده شده‌اند.

راوی پرتز، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در این باره گفت، طبق وضعیت فوق‌العاده، تمام مدارس در اکثر مناطق تعطیل هستند.

الجزیره گزارش داد، در پی حملات موشکی مقاومت به شهرک‌ها هم‌مرز غزه مدارس مناطق مختلف از جمله تل‌آویو تعطیل شدند. سایت آحارونوت گزارش داد، بیش از یک میلیون دانش‌آموز اسرائیلی امروز به دلیل اوضاع امنیتی در منازلشان ماندند و مدرسه نرفتند.

رژیم صیهونیستی همچنین مسیرها در مناطق نزدیک غزه را بسته و متروها در این شهرک‌ها را هم تعطیل کرده است.

مقامات اسرائیلی همچنین تمام گذرگاه‌های منتهی به غزه از جمله گذرگاه‌ تجاری کرم ابو سالم و نیز تا شش مایل حریم هوایی مقابل غزه را بستند.

در همین راستا رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تعلیق فعالیت‌های تجاری در شهرک‌های اطراف غزه به دلایل امنیتی خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های این رژیم، ارتش اسرائیل حالت آماده باش خود در مرزهای شمال با غزه را افزایش داده است.

روزنامه معاریو اسرائیل نیز از برگزاری جلسه کابنیه رژیم صهیونیستی به ریاست‌ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وو با مشارکت آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم خبر داد.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، هیئت امنیتی مصر برای مهار بحران به وجود آمده با غزه وارد تل‌آویو شد.

رسانه‌های اسرائیلی در عین حال اشاره کردند، رژیم اشغالگر بدون اشاره به جنایت‌های اخیرش علیه رهبران مقاومت به میانجی‌گر مصری اطلاع داده که قصد تنش ندارد و خواهان آرامش مقابل آرامش خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha