• سه‌شنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98082113270
  • خبرنگار : 71477

کلینتون تاخیر دولت انگلیس در انتشار گزارش مداخله روسیه را "شرم‌آور" خواند

کلینتون تاخیر دولت انگلیس در انتشار گزارش مداخله روسیه را "شرم‌آور" خواند

وزیر امور خارجه سابق آمریکا تاخیر دولت انگلیس در رابطه با انتشار گزارشی درباره مداخله احتمالی روسیه در سیاست‌های بریتانیا را "زیان‌بار، غیرقابل توجیه و شرم‌آور" توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به روزنامه گاردین گفت: بسیار حیرت‌آور و غیرقابل قبول است که در کشور شما یک گزارش دولتی درباره نفوذ روسیه وجود دارد و دولت کنونی شما آن را منتشر نمی‌کند.

این گزارش توسط کمیته اطلاعات و امنیت تهیه و توسط آژانس‌های اطلاعاتی تهیه شده است. دفتر نخست وزیری انگلیس در تاریخ ۱۷ اکتبر پیش‌نویس نهایی این گزارش را دریافت کرده و قرار بود تا پایان ماه گذشته آن را منتشر کند. با این حال دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد که این گزارش پارلمانی تا پیش از انتخابات منتشر نخواهد شد، چرا که روند بررسی و پایان دادن به این گزارش شش هفته به طول می‌انجامد.

دومینیک گریو، رییس کمیته اطلاعات و امنیت انگلیس این تصمیم برای به تاخیر انداختن انتشار این گزارش را حیرت‌آور توصیف کرد.

کلینتون گفت: آنها فکر می‌کنند که هستند که اجازه نمی‌دهند اطلاعات مهمی همچون این گزارش به ویژه تا قبل از انتخابات به اطلاع مردم برسد؟

وی با مرتبط کردن تاخیر در انتشار این گزارش به ظهور خودکامگی در بین رهبران غربی افزود: من به شما می‌گویم که آنها فکر می‌کنند که هستند؟ آنها فکر می‌کنند افراد بسیار قدرتمندی هستند که باید حکومت کنند.

این گزارش به طور ویژه تلاش‌های روسیه برای تحت تاثیر قرار دادن نتیجه رفراندوم ۲۰۱۶ درخصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را بررسی می‌کند.

اگرچه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا انکار می‌کند، اما احتمال مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا تقریبا قطعی شده است.

کلینتون گفت: فردی به من گفت روس‌ها را رها کن، من نیز به او گفتم زمانی روس‌ها را رها خواهم کرد که آنها نیز ما را رها کنند.

کلینتون احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را رد نکرد و گفت:‌ من می‌توانستم رییس جمهور خوبی شوم، در نتیجه این مساله در پس ذهن من وجود دارد.

کلینتون روز یکشنبه نیز در جریان سخنرانی در لندن گفته بود که نسبت به تلاش بریتانیا برای جدا کردن خود از اروپا آن هم در زمانی که دموکراسی‌ها باید با یکدیگر متحد بمانند چرا که به شدت از سوی دولت‌های دیکتاتور و خودکامه تحت فشار هستند، نگران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha