• جمعه / ۸ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 98090704866
  • خبرنگار : 71431

کارت سوخت به چند خودرو و موتورسیکلت فرسوده تعلق نمی‌گیرد؟

کارت سوخت به چند خودرو و موتورسیکلت فرسوده تعلق نمی‌گیرد؟

رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده کارت سوخت دریافت نمی‌کنند.

سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا درباره تعداد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده در کشور اظهارکرد:‌ درحال حاضر در کشور ما ۲۳ میلیون و ۵۰۰هزار خودرو وجود دارد که ۵۳۶ هزار دستگاه آن در سن فرسودگی است، یعنی بالای ۲۵ سال عمر دارد و بر اساس مصوبه ستاد سوخت کشور برایشان کارت سوخت صادر نمی‌شود.

وی ادامه داد:‌ از ۱۱میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت نیز ۷میلیون و ۲۰۰هزار دستگاه بالای ۱۰ سال و ۱۵ سال سن دارند که البته برخی از آنها در پارکینگ‌ها و ... مانده است، اما برای این موتورسیکلت‌ها نیز کارت سوختی صادر نخواهد شد.

رییس پلیس راهور ناجا در مورد آلودگی هوا در کلانشهرها نیز گفت: مساله آلودگی هوا چند بخش دارد، یکی شرایط جوی و عدم وزش باد و بارش باران و ... که خیلی دست انسان نیست. یک بخش هم مربوط به خودروهای فرسوده است که امیدوارم با استفاده از قانون و مقررات موجود بتوان تا حدی زیادی نیز آن را حل کرده و این مساله را نیز حل کرد. 

هادیانفر در مورد خودروهای بدون معاینه فنی اظهار کرد: تمام دوربین‌های ما در سراسر کشور به ویژه در شهرها به ازای هرباری که یک خودرو در روز از جلوی دوربین‌ها عبور کند، براساس ماده ۸ هوای پاک ۵۰ هزار تومان جریمه اعمال خواهد کرد و به همین دلیل نیز لازم است که رانندگان خودروهای فاقد معاینه فنی حتما نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها و نیز کامیون‌ها و .. هم در سن فرسودگی هستند که باید نسبت به نوسازی آن اقدام شود. 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه ماموران پلیس به صورت دستی و سیستمی در معابر و ... نیز اقدام به کنترل و برخورد با خودروهای آلاینده می‌کنند، گفت: امیدواریم با افزایش قیمت سوخت، کاهش تردد خودروها و به تبع آن کاهش آلودگی هوا را هم داشته باشیم، البته آمارهای ما از روزهای نخست سهمیه بندی نشان می‌دهد که کاهش ترددی صورت نگرفته است.

هادیانفر افزود:‌ در مورد آلودگی هوا دیگر دستگاه‌ها نیز مسئولیت‌هایی دارند که برخی دراز مدت و برخی کوتاه مدت است که امیدوارم انجام شود تا در مجموع بتوانیم سبب کاهش آلودگی هوا شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۸ ۱۰:۰۲

آقایون مسئول آیا به فکر کشاورزان و کارگران در روستاها هستین؟ اونا تنها وسیله نقیله ای که دارن موتور سیکلت هست و اکثرا هم کهنه شده اما چاره ای ندارن....نمیتونن موتور سیکلت بخرن...چرا هر قانونی اجرا میشه به قشر ضعیف جامعه ضربه میزنه؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۹ ۰۰:۳۹

فقط هم روستا نیست تو شهر هم خیلیا با همین ماشین و موتور کهنه شون شکمشونو سیر میکنن

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۹ ۰۹:۱۵

احسنت دقیقا

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۸ ۲۱:۲۷

رییس صدات ازجاگرم میاد مانداریم ده بیس ملیون بدیم هرده سال موتورسیکلت بخریم اونم بخاطر کارت سوخت ما ازقشر پاینیم قانون روعوض کن

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۸ ۲۱:۲۷

بد ترین نوع بی عدالتی همین هست که نداری خودرو مدل بالا بخری بنزین یارانه مال مال بی پولها نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۸ ۲۲:۰۲

کار خوبی کردند حداقل اقدام برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و موتور سیکلتهای فرسوده همین هست. در بسیاری از کشورها اقدامات تنبیهی و مالیاتی برای دارندگان خودروهای فرسوده در نظر می گیرند. این اقدام خوبی در جهت کاهش الودگی هوا هست.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۸ ۲۲:۱۰

این قانون که گذاشته که موتورسیکلت بالای ده سال فرسوده است بابا مدال میخواد ما حتما بعد ده سال باید اونو بذاریم تو کلکسیون عتیغه دست بردارید با این وضع اقتصادی مگه میشه موتور خرید یه کم به فکر مردم باشید

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۸ ۲۲:۱۶

چه ادم های بدبختی باهمین موتورسیکلت ها نون درمیارند این موتورها همه از نوع هوندا هستند اصلا دود زا نیستند که بخوان ضرر داشته باشند .ضرر اون مواد فروشها هستند دارند جامعه به تباهی میکشند جلوی اونها را بگیرید.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۸ ۲۲:۵۶

پدر بد بخت من با سه پسر مجرد تو خونه کل زندگیش وانت مدل 60 بود که کارتش قطع شد.بسته معیشتی هم نگرفت.جواب اس ام اس هم بهش ندادن.اقایون مسئول ایشان چکار کنن؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۹ ۰۱:۱۹

آقای رییس پلیس ما پول نداریم موتور جدید بخریم چیکار کنبم بنزین ۳۰۰۰ تومنی بزنیم؟ باشه اشکال نداره روز قیامتی هم هست دمتون گرم

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۹ ۱۳:۱۱

موتورسیکلت بالای ده سال کجاش فرسوده است میخواهید اونای که توانبار احتکار کردند بفروشند ما الان تو این وضعیتمون موندیم چه برسه بخواهیم موتور بخریم اونم بخاطر کارت سوخت .