• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 98092619284
  • خبرنگار : 71582

نقش مشاوران و روانشناسان در شناسایی مشکلات جوانان

نقش مشاوران و روانشناسان در شناسایی مشکلات جوانان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان بر نقش مشاوران و روانشناسان در شناسایی مشکلات مبتلابه جوانان تاکید کرد.

اعظم کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین دوره ملی دانش‌افزایی مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده گفت: رویکرد ما در برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی این است که برنامه‌های مذکور برای مشاوران و مراکز تخصصی تداوم یابد. همچنین یکی از اهداف اصلی ما در برگزاری این دوره‌ها در استان‌های دیگر تمرکززدایی از استان تهران و استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های علمی سایر استان‌هاست.

وی با اشاره به استقبال مشاوران و روانشناسان از دوره‌های دانش‌افزایی برگزار شده از سوی معاونت جوانان اظهار کرد: در دوره اخیر حدود ۱۰۰ نفر از مشاوران و روانشناسان با شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌ها آموزش دیدند. همچنین قصد داریم تا با برنامه‌ریزی دقیق و نیازسنجی از مراکز مشاوره دارای مجوز از وزرات ورزش و جوانان، این دوره ها را ادامه دهیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه معتقدیم نشست‌های تخصصی و آموزشی منجر می‌شود تا دقیق‌تر در جریان تغیرات اجتماعی که جامعه جوان با آن مواجه است قرار بگیریم، تصریح کرد: مشاوران به عنوان افراد متخصص این حوزه روزانه با افراد فراوانی از جامعه جوان رو به رو هستند و به این ترتیب در جریان مشکلات آنها قرار می‌گیرند. 

کریمی با بیان اینکه انتقال این موضوعات و دغدغه‌ها به سیاستگذاران در اتخاذ تصمیمات درست راهگشا خواهد بود، ادامه داد: دسته بندی موضوعات مبتلابه جوانان و انتقال آنها به سیاستگذاران و برنامه‌ریزان باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی دقیق‌تر و متناسب با نیازهای روز جامعه اتفاق بیفتد. به نظر می‌رسد این دستاورد مهم‌ترین خروجی چنین برنامه‌هایی است.

وی در ادامه گفت: شناسایی مشکلات ناشی از تنوع بومی، رسومات متفاوت و باورهای فرهنگی که بسته به مناطق مختلف کشور متفاوت است، یکی دیگر از حوزه‌هایی است که حضور روانشناسان و مشاوران در آنها راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha