• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98100301833
  • خبرنگار : 71610

ترکیه: احکام صادره علیه عاملان قتل خاشقجی انتظارات ما و جهان را برآورده نکرد

ترکیه: احکام صادره علیه عاملان قتل خاشقجی انتظارات ما و جهان را برآورده نکرد

وزارت خارجه و ریاست‌جمهوری ترکیه از صدور احکام قضایی عربستان در پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی انتقاد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، فخر الدین آلتون، رئیس بخش روابط عمومی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به صدور احکام مذکور گفت که این احکام تنها به منزله به سخره گرفتن شعور جهان است.

وی افزود: ترکیه به تلاش‌هایش ادامه می‌دهد تا تمامی جزئیات و حقایق قتل خاشقجی را کشف کند.

آلتون در ادامه احکام دستگاه قضایی عربستان را "رسوایی" خواند و تصریح کرد: در این احکام به اشخاصی مصونیت داده شده که تیم قاتلان را توسط یک هواپیمای شخصی به استانبول فرستاده‌اند و آنها نیز خاشقجی را به قتل رسانده و جسدش را پنهان کردند.

وزارت خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای کوتاه نسبت به صدور احکام قضایی عربستان در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی واکنش نشان داد.

وزارت خارجه ترکیه ضمن انتقاد از احکام صادره تأکید کرد که در احکام مذکور عدالت محقق نشده است.

در این بیانیه آمده است، احکام صادر شده از سوی دادستانی عربستان علیه عاملان قتل خاشقجی، با تحقیقات قضایی صورت گرفته توسط ترکیه فاصله زیادی دارد و به هیچ وجه انتظارات آنکارا و جامعه جهانی را برآورده نمی‌کند.

وزارت خارجه ترکیه همچنین تأکید کرد که مشخص شدن زوایای جنایتی که در خاک ترکیه به وقوع پیوسته و محاکمه مسئولان قتل خاشقجی فقط یک مسئولیت حقوقی نیست بلکه مسئولیتی اخلاقی است.

طبق بیانیه این وزارتخانه، "سرنوشت جسد خاشقجی و شناسایی عوامل تحریک به قتل و همکاران محلی همه سؤالاتی است که همچنان بدون بدون پاسخ باقی مانده است و این مساله یک شکاف اساسی در روند تحقق عدالت محسوب می‌شود.

دادستانی عربستان دوشنبه اعلام کرد علیه پنج تن از متهمان پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی حکم اعدام صادر شده است.

همچنین دادستانی عربستان سه متهم دیگر این پرونده را در مجموع به ۲۴ سال حبس محکوم کرد.

علاوه بر این دادستانی عربستان با ادعای این که تحقیقات ثابت کرده هیچ نیت قبلی برای قتل خاشقجی وجود نداشته اعلام کرد احمد عسیری را آزاد کرده است چرا که اتهامات مطرح شده علیه وی ثابت نشدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha