• چهارشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98102519879
  • خبرنگار : 71516

رئیس سابق ستاد ارتش لیبی: حفتر به درخواست امارات و مصر از امضای توافق مسکو خودداری کرد

رئیس سابق ستاد ارتش لیبی: حفتر به درخواست امارات و مصر از امضای توافق مسکو خودداری کرد
خلیفه حفتر

رئیس سابق ستاد ارتش لیبی اعلام کرد، حفتر به درخواست امارات و مصر از امضای توافق مسکو خودداری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی صباح، یوسف المنقوش، رئیس سابق ستاد ارتش لیبی گفت: اینکه خلیفه حفتر، فرمانده ارتش "ملی" لیبی از امضای توافق آتش‌بس با فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی در مسکو خودداری کرد نشان داد که او در تصمیم‌گیری مستقل نیست و نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد به این دلیل که به یک طرف خارجی وابسته است.

بعد از سرنگونی نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، یوسف المنقوش سال ۲۰۱۲ از سوی شورای ملی انتقالی به عنوان رئیس ستاد ارتش لیبی انتخاب شد.

وی گفت: این نشست‌ها نشان داد دولت توافق ملی لیبی طرفی بود که لزوم موفقیت حل سیاسی را درک می‌کرد به ویژه اینکه در تصمیم‌گیری و امضای توافق نیز مستقل بود.

المنقوش از حفتر و حامیانش انتقاد کرد و گفت: برخی طرف‌ها بر متوسل شدن به راهکار نظامی پافشاری می‌کنند. امارات و مصر که حامی حفتر هستند نمی‌خواهند آتش‌بس شود. آن‌ها از حفتر خواستند توافق را امضا نکند.

وی گفت: متأسفانه تمامی شرایط نشان می‌دهند که درگیری نظامی در لیبی در مرحله آتی ادامه دارد. حل سیاسی بحران نیز به نقش ترکیه و مداخله کافی و فعال این کشور در لیبی بستگی دارد. حفتر حملاتش به طرابلس را متوقف نمی‌کند. دولت توافق ملی لیبی قادر به مقابله با حملات حفتر است و تجهیزات و نیروی لازم را دارد اما از ناحیه نیروی هوایی و پدافند هوایی دچار مشکل است اما حفتر می‌تواند از امکانات امارات و مصر در زمینه قدرت هوایی و پدافند هوایی استفاده کند.

المنقوش نیروهای حفتر را به هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌ها و تجهیزات متهم کرد و گفت: مداخله نظامی احتمالی ترکیه با هدف توقف جنگ صورت می‌گیرد. بعد از امضای توافق میان ترکیه و دولت توافق ملی مداخله نظامی ترکیه قانونی محسوب می‌شود.

وی درباره نشست برلین گفت: اگر حفتر توافق آتش‌بس را امضا کند نشست برلین می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. حفتر بر گزینه‌های نظامی پافشاری می‌کند. برای همین نشست برلین با دشوارهایی در رسیدن به راهکار سیاسی برای بحران مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha