• چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98111611572
  • خبرنگار : 71415

ادامه اعتصاب کارکنان بهداشت و درمان در هنگ کنگ

ادامه اعتصاب کارکنان بهداشت و درمان در هنگ کنگ

کارکنان بخش پزشکی هنگ کنگ امروز (چهارشنبه) برای سومین روز متوالی به اعتصابشان به هدف تحت فشار قرار دادن دولت این منطقه برای بستن مرز با چین به عنوان یک اقدام احتیاطی به منظور مقابله با گسترش ویروس کُرونا ادامه داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هنگ کنگ که چند دهه پیش مستعمره انگلیس بود روز سه شنبه وقوع نخستین مرگ در خاک این منطقه از بابت ویروس کُرونا را تایید کرد.

مقامهای این دولتشهر وجود ۱۸ فرد مبتلا به کُرونا را در آنجا تایید کرده‌اند.

یک اتحادیه جدید کارکنان حوزه پزشکی در هنگ کنگ موسوم به "ائتلاف کارکنان اداره بیمارستانها" در بیانیه‌ای اظهار کرد: در حالی که این بیماری به سرعت در حال گسترش در جامعه ما بوده و موارد ابتلای به این بیماری در داخل هنگ کنگ دائما رو به افزایش است ما به شکلی خطرناک در آستانه شیوع گسترده بیماری در جامعه مشابه با وضعیت مربوط به بیمارس "سارس" قرار داریم.

کارکنان حوزه بهداشت و پزشکی و اتحادیه‌های دیگر در هنگ کنگ از مقامهای این دولتشهر خواسته‌اند مرز خود را با چین در راستای مقابله با گسترش این ویروس ببندند.

هزاران تن از کارکنان حوزه بهداشت و درمان هنگ کنگ در روزهای اخیر به اعتصاب سراسری پیوسته‌اند و مقامهای این حوزه نسبت به اختلال شدید در خدمات پزشکی و اورژانس تحت تاثیر این اعتصاب هشدار داده‌اند.

امروز هم ده ها تن از نمایندگان جامعه کارکنان بهداشت و درمان هنگ کنگ از جمله "وینی یو" رئیس " ائتلاف کارکنان اداره بیمارستانها" به سمت مقر دولت راهپیمایی کردند تا بستن مرز با چین را مطالبه کنند.

این در حالی است که معترضان دموکراسی‌خواه هنگ کنگی نیز در حمایت از این اعتصاب به خیابانها آمده‌اند و تظاهرات آنها نیز برگزار شده است. شب گذشته نیروهای پلیس هنگ کنگ برای متفرق کردن جمعیت معترضان در حوزه موسوم به "مناطق جدید" در هنگ کنگ از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند.

در تظاهرات امروز هم معترضان و کارمندان اعتصاب‌کننده ای که ماسک به صورت داشتند علامتهایی را به نمایش گذاشتند که رویشان نوشته شده بود: "کارمندان بیمارستان ها در حال اعتصاب" و "اگر ما بسوزیم، شما هم خواهید سوخت".

آنها یک نامه اعتراضی را نیز تحویل دفتر کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ داده و خواستار دیدار با او شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha