• شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98112618804
  • خبرنگار : 71579

رابطه عمیق حاج قاسم و حاج عماد از نگاه خواهر مغنیه

رابطه عمیق حاج قاسم و حاج عماد از نگاه خواهر مغنیه

خواهر شهید عماد مغنیه در گفت‌وگویی به توصیف روابط میان عماد مغنیه و سردار سلیمانی پرداخت.

به گزارش ایسنا، زینب مغنیه، خواهر عماد مغنیه در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد گفت: شهید مغنیه به اصل ولایت فقیه پایبند بود و به این اصل ایمان داشت، جهاد وی برگرفته از این اصل است تا جایی که وی در ابتدای فعالیت‌های جهادی خود علیه دشمن صهیونیستی اصرار داشت که با امام خمینی (ره) دیدار کند.

خواهر مغنیه افزود: حاج عماد امام خمینی (ره) را پدر خود می‌دانست و خود ر ا پسر و سرباز امام به شمار می‌آورد و از تعالیم ایشان پیروی می‌کرد، در راه ایشان قدم برمی‌داشت و برای تحقق اهداف عالی و اقتدار امت اسلامی از فکر و اندیشه امام پیروی می‌کرد.

زینب مغنیه گفت: قدس قبله جهاد حاج عماد بود، او هیچ‌گونه عذری برای عدم حضور ما در روز جهانی قدس را نمی پذیرفت و بر اهمیت حضور در این روز تاکید می‌کرد.

وی در بخشی از گفت‌وگوی خود با این پایگاه خبری لبنانی بر روابط نزدیک و برادرانه شهید عماد مغنیه با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد  و گفت: روابط میان حاج عماد و سید حسن نصرالله برادرانه و بسیار محکم بود، آن‌ها یک روح در دو جسم بودند. حاج عماد راز پیروزی مقاومت را در سید حسن می‌دید و او را رهبری می‌دانست که اطاعت از آن واجب بود.
زینب مغنیه در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به روابط شهید عماد مغنیه با شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

 وی در وصف این رابطه متحیر ماند و گفت: چه باید بگویم، روابط آن‌ها عمیق‌تر از دوستی و برادری و کار و جهاد بود. آن‌ها دو سرباز مسیر ولایت بودند  و برای پیروزی قضایای امت در زیر عبای ولی بودند.

وی گفت: ما به عنوان خانواده مغنیه قبل از شهادت حاج عماد با شهید سلیمانی دیدار نکرده بودیم اما شهید سلیمانی پس از شهادت حاج عماد رفت و آمدهایش را بیشتر کرد و تلاش می‌کرد که عشق شدیدش به حاج عماد و متاثر شدن از شهادت وی را نشان دهد. او لباس مشکی حاج عماد که در زمان شهادت بر تن داشت نگه داشته و آن را در قابی شیشه‌ای با تصاویر شهدا و فرماندهان قرارد داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha