• شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98112618980
  • خبرنگار : 71415

کره جنوبی: بحثی درباره جابجایی اجزاء سامانه تاد در خاک ما مطرح نشده است

کره جنوبی: بحثی درباره جابجایی اجزاء سامانه تاد در خاک ما مطرح نشده است

وزارت دفاع دولت سئول اعلام کرد، این کشور هیچ بحثی با آمریکا در خصوص امکان جابجا کردن پرتابگرهای موشکی سامانه دفاع هوایی "تاد" و منتقل کردن آن از مرکز به دیگر بخشهای خاک کره جنوبی نداشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پیشتر آژانس دفاع موشکی آمریکا از امکان نقل مکان پرتابگرهای سامانه دفاع موشکی تاد از محل حوزه سئونگجو در مرکز کره جنوبی و بردن این پرتابگرها به نقاط دیگر به هدف افزایش انعطاف‌پذیری عملیات این سامانه صحبت کرده بود.

این طرح به عنوان بخشی از برنامه واشنگتن برای به‌روزرسانی هفت آتشبار سامانه تاد این کشور و تجهیزات مرتبط با آن در چند نقطه جهان که اخیرا دولت آمریکا برای آن یک میلیارد دلار بودجه درخواست کرد مطرح شده است.

یکی از این آتشبارها مربوط به واحدی است که از سال 2017 در منطقه سئونگجوی کره جنوبی مستقر شده است. ایده جابجایی پرتابگرهای مربوط به این واحد ممکن است با مخالفت شدید ساکنان محلی روبرو شده و در عین حال نارضایتی چین را در پی داشته باشد؛ کشوری که مدتها با استقرار سامانه تاد در اطراف مرزهای خود مخالفت کرده و گفته این سیستم می‌تواند برای جاسوسی از آن و آسیب زدن به منافع امنیت ملی‌اش مورد استفاده قرار بگیرد.

چوی هیون سو، سخنگوی وزارت دفاع سئول اظهار کرد، سئول و واشنگتن "هرگز درباره موضوعی همچون جابجا کردن آتشبار یا پرتابگرهای سامانه تاد و خارج کردن آن از حوزه پایگاه سئونگجو بحث نداشته‌اند. این سخنگو تصریح کرد، دولت سئول از سوی طرف آمریکایی نسبت به برنامه‌های مربوط به ارتقاء قابلیتهای سامانه تاد اطلاع پیدا کرده و برای عملی شدن این برنامه‌ها به زمان نیاز هست.

دریادار  جان هیل، مدیر آژانس موشکی آمریکا در یک نشست خبری درباره بودجه نظامی 2021 اظهار کرد: اگر بتوانید پرتابگرهای سامانه تاد را از آتشبار آن جدا کنید شما در شبه جزیره کره انعطاف پذیری زیادی به دست می آورید.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز برخی گمانه زنی ها درباره اینکه آمریکا قرار است پرتابگرهای دفاع موشکی بیشتری در خاک این کشور مستقر کند را رد و عنوان کرد، چنین طرحی اگر هم که موجود باشد به تنهایی قابل پیگیری از سوی آمریکا نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha