• سه‌شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98112921332
  • خبرنگار : 71610

فائز السراج: دستگاه‌های اطلاعات خارجی درصدد از بین بردن رؤیای انقلاب فوریه لیبی هستند

فائز السراج: دستگاه‌های اطلاعات خارجی درصدد از بین بردن رؤیای انقلاب فوریه لیبی هستند

نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی در سخنانی برخی دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی را به تلاش برای از بین بردن رویای انقلاب ۱۷ فوریه این کشور متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی در سخنانی به مناسبت سالروز انتقلاب ۱۷ فوریه ۲۰۱۱ این کشور که به سرنگونی رژیم معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی منجر شد، اظهار کرد: برخی دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی با استفاده از رسانه‌های اجاره‌ای و با کمک برخی افراد داخلی که باعث شکل گیری اختلافات قبیله‌ای در داخل کشور شده اند، درصدد از بین بردن رؤیای انقلاب لیبی هستند.

وی هویت این دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی را فاش نکرد.

السراج در ادامه گفت: احزاب مختلف می‌دانند که اگر ملت لیبی خودشان اختلافات‌شان را حل و فصل کنند، لیبی عناصر لازم برای اینکه وزنه سنگین در معادلات منطقه باشد را دارا است.

نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی افزود: پیام من به کسانی که در داخل و خارج لیبی هستند، واضح و روشن است؛ ما دعوت ‌کنندگان به صلح هستیم و برای تحقق ثبات تلاش می‌کنیم.

هزاران لیبیایی عصر دوشنبه به مناسبت نهمین سالروز انقلاب ۱۷ فوریه در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند.

شهروندان لیبیایی در میدان الشهداء در طرابلس تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردهایی، شعارهایی را درباره صلح، مصالحه و حمایت از نیروهای دولت وفاق ملی در جنگ علیه نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر سر دادند.

شهرهای جنوب و غرب لیبی نیز عصر دوشنبه شاهد تجمع شهروندان این کشور به مناسبت سالروز انقلاب فوریه لیبی بود. همچنین صدها لیبیایی نیز سالروز انقلاب کشورشان را در مقابل دادگاه شمال بنغازی که تحت کنترل نیروهای خلیفه حفتر است، جشن گرفتند اما این شهر مانند مناطق دیگر لیبی شاهد جشن‌های و حضور گسترده مردم نبود.

جشن انقلاب فوریه لیبی به مدت چند روز در شهرهای مختلف این کشور و با برپایی نمایش‌های هنری، مردمی و ورزشی برگزار می‌شود.

اواسط فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی اعتراضات و راهپیمایی‌های خیابانی مخالفان و سپس شورش سراسری علیه حکومت لیبی و رهبر آن، معمر قذافی آغاز شد. ادامه این خشونت‌ها با درگیری‌ها و سرکوب‌های شدید همراه بود که در نهایت در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۱ با سرنگونی حکومت معمر قذافی به پایان رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha