• چهارشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98113022345
  • خبرنگار : 71415

بازداشت شهروند مکزیکی توسط آمریکا به ظن جاسوسی برای روسیه

بازداشت شهروند مکزیکی توسط آمریکا به ظن جاسوسی برای روسیه

وزارت دادگستری آمریکا از بازداشت یک شهروند مکزیکی که به گفته مقام‌های واشنگتن از سوی روسیه برای یافتن شماره پلاک خودروی یک «منبع دولتی آمریکا» اجیر شده بود خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای عنوان کرد: "هکتور آلخاندرو کامبررا فوئنتس" که ساکن سنگاپور بوده روز یکشنبه بعد از آنکه همراه با همسرش وارد فرودگاه بین‌المللی میامی شد تا در ادامه به مکزیکوسیتی پرواز کند، دستگیر شد.

طبق ادعای وزارت دادگستری آمریکا فوئنتس سال گذشته میلادی از سوی یک مقام دولت روسیه به خدمت گرفته شد و این مقام اوایل ماه جاری میلادی در دیداری در روسیه به او توصیف فیزیکی مربوط به یک خودروی متعلق به یک منبع دولتی آمریکا را داده و در ادامه به او آموزش داد تا این خودرو را مکان‌یابی کرده و شماره پلاک آن را به دست آورد.

در این بیانیه جزئیات بیشتری درباره این منبع ارائه نشد.

وزارت دادگستری آمریکا خاطر نشان کرد: این زوج روز جمعه با خودرو به مکان اقامتگاه منبع مذکور رفتند و همسر فوئنتس از شماره پلاک خودروی وی عکس گرفت.

طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا در تلفن همراه این زن زمانی که مأموران گمرک و محافظت مرزی آمریکا در فرودگاه این تلفن به همراه تلفن همراه شوهرش را تفتیش کردند یک تصویر از نمای نزدیک از این پلاک یافت شد.

وزارت دادگستری آمریکا در ادامه عنوان کرد: فوئنتس به مأموران پلیس آمریکا اعتراض کرد یک مقام دولت روسیه به او سفارش انجام این مأموریت را داده است.

سفارت روسیه در واشنگتن به درخواست برای اظهارنظر درباره این بیانیه پاسخ نداد. فوئنتس بر مبنای یک شکایت که در آن متهم به خدمت به عنوان نماینده یک دولت خارجی (روسیه) در داخل خاک آمریکا بدون اطلاع دادن به دادستان کل و همچنین متهم به دسیسه چینی برای این کار شده، دستگیر شد.

او قرار است روز جمعه در جلسه رسیدگی به پرونده خود حضور پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha