• پنجشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98120100303
  • خبرنگار : 30054

بررسی روش‌های ارسال کالا در فروشگاه‌های اینترنتی ایران

بررسی روش‌های ارسال کالا در فروشگاه‌های اینترنتی ایران

اگر شما نیز مدیر یک فروشگاه اینترنتی هستید و برای ارسال محصولاتی که توسط مشتریان سفارش داده می‌شود از خدمات پستی بهره می‌گیرید، پیشنهاد می‌شود نیم‌نگاهی به آنچه در ادامه می‌آید، داشته باشید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام راگا، در این متن سعی شده تا روش‌های پستی ارسال کالا برای خریداران، مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد.

روش اول مراجعه به ادارات پست و ارسال کالا از باجه‌های پستی

در این روش فروشندگان به‌صورت روزانه سفارشات مشتریان خود را به نزدیک‌ترین اداره پست برده و از آن طریق برای خریداران ارسال می‌کنند.

علی‌رغم در دسترس بودن باجه‌های پستی در تمامی شهرها و روستاها، اما این روش چندان هم خالی از کم‌وکاست نیست. قرار گرفتن در صف‌های طولانی ارسال کالا در زمان شلوغی باجه‌های پستی از جمله مواردی است که معمولا به چشم می‌خورد.

ضمن اینکه لزوم نوشتن آدرس و مشخصات گیرنده و فرستنده روی تک‌تک بسته‌ها، امری بسیار زمان‌بر و وقت‌گیر می‌باشد و در مواقعی نیز با خطا و اشتباهاتی همراه است.

ضمنا عدم اطلاع دقیق از آپشن‌های اختیاری و اجباری ارسال کالا و همچنین قیمت تمام‌شده لفاف و بسته‌بندی مرسولات نیز، از جمله عواملی هستند که منجر به افزایش هزینه ارسال محصولات شده و در نهایت علاوه بر اتلاف وقت، ضرر و زیان مادی چشمگیری را به فروشندگان تحمیل می‌کنند.

روش دوم تحویل کالا در محل فروشگاه به مامور پست جهت ارسال

این روش که بیشتر فروشندگان حرفه‌ای و مدیران موفق فروشگاه‌های آنلاین از آن بهره می‌برند بدین‌ صورت است که هرروز صبح، مامور پست جهت دریافت کالاهایی که باید برای خریداران ارسال شود، به محل فروشگاه شما مراجعه کرده و بسته‌های پستی را از شما تحویل می‌گیرد و شخصا روال‌های اداری را طی کرده و آنها را برای مشتریان پست می‌کند.

در این روش حتی نیازی به نوشتن مشخصات و آدرس خریداران به‌صورت دستی روی پاکت‌ها و کارتن‌ها نیست و تمام این اطلاعات به‌صورت مکانیزه و سیستمی، روی مرسولات چاپ می‌شود.

همچنین امکان جستجوی لحظه‌ای بین اطلاعات مشتریان بر اساس نام، شماره تلفن و حتی آدرس محل سکونت از جمله امکاناتی است که فروشنده با استفاده از این روش، در قالب یک سامانه نرم‌افزاری متمرکز از آن بهره‌مندمی شود.

از دیگر محاسن این روش می‌توان به اعلام هوشمند کد رهگیری مرسوله پستی به‌محض ارسال برای مشتری اشاره کرد. ضمنا اطلاع‌رسانی لحظه‌ای از آخرین وضعیت سفارش توسط پیامک به خریدار و فروشنده نیز، از دیگر قابلیت‌های قابل‌ توجه استفاده از این روش ارسال سفارشات می‌باشد.

باید خاطرنشان کرد که سرویس خرید پستی راگا از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات در ایران می‌باشد که علاوه بر موارد اشاره‌ شده، امکان تعیین مسئول پرداخت هزینه پستی ارسال کالا را نیز در سبد خدمات خود قرار داده است و فروشنده هنگام ارسال کالا و تحویل آن به مامور پست می‌تواند مشخص نماید که پرداخت هزینه پستی ارسال محصول، با فروشنده می‌باشد یا بر عهده خریدار خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این سرویس منحصربه‌فرد، روی این لینک کلیک کنید. شاید اتفاقی شگرف در انتظار کسب‌وکار شما باشد ....

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha