• یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98121108387
  • خبرنگار : 71593

شین‌فین به سادگی در تکرار انتخابات جمهوری ایرلند "پیروز" می‌شود

شین‌فین به سادگی در تکرار انتخابات جمهوری ایرلند "پیروز" می‌شود

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، در صورت شکست مذاکرات دولتی کنونی در جمهوری ایرلند، حزب شین‌فین در انتخابات مجدد ایرلند به سادگی پیروز خواهد شد و این حزب تقریبا دو برابر دو رقیب نزدیک به خودش از حمایت برخوردار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی روزنامه ساندی تایمز با مشارکت موسسه "Behaviour & Attitudes" نشان می‌دهد که حمایت‌ها از حزب چپگرای "شین‌فین" به ۳۵ درصد رسیده و از حزب "فینا فایل" با ۲۰ درصد محبوبیت و حزب "فاین گیل" لئو واردکار، نخست‌وزیر موقت ایرلند با ۱۸ درصد حمایت پیشی گرفته است و این مساله می‌تواند بر مذاکرات میان این دو رقیب راست میانه تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شین‌فین در انتخاباتی که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد با دریافت آرایی بیش از آرای دیگر حزب‌ها برای نخستین بار، دیگران را متعجب کرد و با ۲۴.۵ درصد از فینا فایل با ۲۲.۲ درصد و فاین گیل با ۲۰.۹ درصد پیشی گرفت.

این دو حزب اما شین‌فین را به دلیل اختلافات سیاسی و پیشینه این حزب به عنوان شاخه سیاسی ارتش جمهوری‌خواه ایرلند در مذاکرات دولتی خود کنار گذاشته‌اند.

شین‌فین و فینا فایل هر دو ۳۷ کرسی در پارلمان جمهوری ایرلند با ۱۶۰ کرسی دارا هستند و فاین گیل نیز ۳۵ کرسی در اختیار داد. این بدین معناست که برای تشکیل دولت، ائتلافی متشکل از دو حزب از این سه حزب لازم خواهد بود.

فاین گیل پس از شکست انتخاباتی‌اش، طی روزهای آتی "تبادل نظر سیاسی یک روزه‌ای" با فینا فایل برگزار خواهد کرد و با حزب سبز که ۱۲ کرسی در پارلمان دارد نیز چنین مذاکراتی خواهد داشت؛ حزبی که کرسی‌هایش برای کسب اکثریت در پارلمان لازم خواهد بود.

در صورتی که دو حزب غالب جمهوری ایرلند نتوانند برای رهبری دولت آینده این کشور به توافق برسند و همچنان با تشکیل دولتی به همراه حزب شین‌فین مخالفت داشته باشند، برگزاری انتخابات مجدد تنها راه خروج از این بن‌بست خواهد بود.  همه طرف‌ها پیش‌بینی‌می‌کنند که برگزاری این مذاکرات چند هفته به طول بینجامد و پس از آن درباره برگزاری مجدد انتخابات تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha