• چهارشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98121411535
  • خبرنگار : 71368

انتقاد عضو شورای شهر از تاثیر تحریم‌های ظالمانه بر مبارزه ایران با کرونا

انتقاد عضو شورای شهر از تاثیر تحریم‌های ظالمانه بر مبارزه ایران با کرونا

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران تحریم‌های ظالمانه را مانعی برای مقابله با کرونا دانست و گفت: تداوم تحریم‌ها به خصوص در حوزه بهداشت و نبودامکان انتقال پول برای خرید حداقل‌ها جهت مبارزه با کرونا این مسئله دامنگیر کسانی می شود که امکانات را از کشور ما دریغ کردند.

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی عصر امروز در جلسه مشترک اعضای سازمان بهداشت جهانی با مدیران سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران که از طریق فضای مجازی در حال پخش بود با بیان اینکه امسال با بحرانی مواجه هستیم که علاوه بر اینکه سلامت شهر  را تحت تاثیر قرار داده ، سلامت جهان را  هم به خطر انداخته است، اظهارکرد: باید جهانی فکر و محلی عمل کنیم. اگر نتوانیم در مبارزه با کرونا در شهرمان موفق باشیم قطعا در مبارزه با کرونا در کشور شکست می‌خوریم و این امر به سمت کشورهای دیگر خواهد رفت.

وی با اشاره هم به مسئولیت‌های اجتماعی افراد در مقابله با کرونا گفت: باید توجه کنیم امروز هر فرد و خانواده‌ای به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی،  مسئولیت دارد و در پی آن هر محله و منطقه و شهر باید در این رابطه آمادگی لازم را کسب کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر تکه ای از دنیا با مشکلی مواجه شود این بحران تسری پیدا خواهد کرد، گفت: تاسف خودمان را از اراده‌هایی که با جان انسان‌ها بازی می کنند اعلام می‌کنیم. تحریم‌های ظالمانه اجازه نمی‌دهند حداقل امکانات برای مقابله و پیشگیری از بیماری را داشته باشیم. تحریم‌ها بحث رعایت بهداشت، واردات ماسک و مواد ضدعفونی کننده و  خرید دستکش را تحت تاثیر قرار داده است و اجازه نمی دهد مبارزه، مسیر درست خودش را طی کند.

فراهانی در پایان گفت: از نمایندگان محترم بهداشت جهانی می‌خواهم این نکته را منتقل کنند. در صورت تداوم تحریم‌ها به خصوص در حوزه بهداشت و عدم امکان انتقال پول برای خرید حداقل‌ها جهت مبارزه با کرونا این مسئله دامنگیر کسانی می شود که امکانات را از کشور ما دریغ کردند و آرزو می کنیم به زودی جشن پیروزی  کرونا را بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha