• دوشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99011105574
  • خبرنگار : 30054

دامنه چیست و چطور می‌توان از آن استفاده کرد؟

دامنه چیست و چطور می‌توان از آن استفاده کرد؟

اگر شما هم مانند خیلی‌های دیگر قصد آنلاین‌سازی کسب و کار خودتان را داشته باشید، برای اولین قدم نیاز به دامنه دارید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایران سرور، حتما برای شما این سوال به وجود آمده است که دامنه چیست؟ دامنه همان آدرس اینترنتی وب سایت شما است، مانند: www.iranserver.com. دامنه از اجزای مختلفی تشکیل شده است.

جزء اول مثال ما که iranserver می باشد، نام برند ما است. برای مثال اگر شما مغازه پخت کیک خانگی داشته باشید، آدرس دامنه شما می تواند: نام برند + cake باشد. مثلا: samancake. جزء دوم دامنه، پسوند آن است. برای مثال پسوند ایران سرور COM. است که این پسوند توسط خود شما انتخاب می‌شود.

یکی از پسوندهای دیگر که از ارزش بسیار زیادی برخوردار است، .IR می باشد. پسوند .IR یکی از پسوندهای محبوب بین کاربران ایرانی است که مفهوم آن کشور ایران است. کشورهای مختلف با استفاده از نام اختصاری پسوندهای خود را دارند.

پس از اینکه دامنه را خریداری کردیم، نوبت به خرید هاست می‌رسد که می‌توانید هاست وب سایتتان را از ایران سرور تهیه کنید. هاست ها انواع مختلفی دارند، برای مثال اگر وب سایت شما قرار است که با سیستم مدیریت محتوا یا CMS وردپرس ساخته شود، پیشنهاد می‌کنیم از هاست وردپرس ایران سرور استفاده کنید.

پس از اینکه هاست خود را خریداری کردید، نوبت اتصال هاست به دامنه می‌رسد که کار زیاد سختی نیست و تنها کاری که نیاز است انجام دهید، تنظیمات DNS است. اما بهتر است که در مورد DNS بدانید و یاد بگیرید که DNS چیست؟

DNS مخفف کلمه Domain Name System می باشد. به طور کلی و ساده اگر بخواهیم بگوییم، وظیفه اصلی DNS اتصال نام دامنه یا Domain به آی پی است و به جای اینکه شما یک IP را بخواهید تایپ کنید، آدرس نام دامنه را تایپ می‌کنید.

DNS حکم دفترچه تلفن را در اینترنت دارد.

شما نام شخص را به خاطر دارید اما شماره تلفن او را نمی‌دانید. به سراغ دفترچه تلفن خود می‌روید و با استفاده از اسم آن شخص تلفن او را پیدا می‌کنید. DNS دقیقا چنین سرویسی را در اینترنت ارائه می‌دهد.

وقتی سایت https://iranserver.com را در مرورگر خود مشاهده می‌کنید، کامپیوتر شما از DNS برای تبدیل نام دامنه به آدرس IP سایت، استفاده می‌کند. بدون DNS تنها قادر خواهید بود وب سایت را با استفاده مستقیم از آدرس IP آن مشاهده کنید.

پس از اینکه هاست را خریداری کردید، به شما چند NS یا (Name Server) داده خواهد شد که باید روی دامنه خود تنظیم کنید.

پس از اینکه این دو را تنظیم کردید، می‌توانید به راحتی وب سایتتان را طراحی و از آن استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی