• چهارشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99012010950
  • خبرنگار : 71496

بلومبرگ: قطر کرونا را بهانه‌ای برای بازگشت به حریم هوایی کشورهای همسایه قرار داد

بلومبرگ: قطر کرونا را بهانه‌ای برای بازگشت به حریم هوایی کشورهای همسایه قرار داد

خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد، قطر بار دیگر تلاش می‌کند به بهانه شیوع ویروس کرونا دسترسی به حریم هوایی همسایگان خود در منطقه خلیج فارس را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری بلومبرگ آمریکا، لولوة الخاطر، معاون وزیر خارجه قطر در بیانیه‌ای اظهار کرد: دوحه ۲۹ مارس گذشته درباره ممنوعیت ورود هواپیماهای ثبت شده در قطر به حریم هوایی تحت حاکمیت بحرین، عربستان، امارات و مصر شکایتی را به سازمان هواپیمایی کشوری وابسته به سازمان ملل ارسال کرد.

به نوشته بلومبرگ، قطر با استفاده از بحران شیوع ویروس کرونا در جهان و تبلیغ اقدامات خود در ارسال کمک‌های پزشکی به کشورهای درگیر این ویروس تلاش می‌کند امکان عبور هواپیماهای خود از حریم هوایی همسایگان خلیج فارس را به دست آورد.

معاون وزیر خارجه قطر گفت: بازگشایی این حریم هوایی جلوی ناکامی‌های بیشتر در اقدامات انسانی و کمک‌های پزشکی را خواهد گرفت.

الخاطر افزود: قطر محموله‌های کمک‌ها را به چین، ایران، لبنان و نوار غزه انتقال داده و در پروازهایی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها را به کشورشان منتقل کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، دستیابی به حریم هوایی به یک مساله اصلی در اختلاف‌نظر مستمر قطر با چهار کشور عربی شده که در ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع و مرزهای خود را با آن بستند. قطر بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه را در خود جای داده است اما این محاصره دوحه را مجبور کرده از حریم هوایی ایران استفاده کند که این امر موجب طولانی شدن مدت پرواز و افزایش هزینه‌های سوخت خطوط هوایی این کشور تحت حمایت آمریکا شده است.

ویلیام رایلانت کلارک، سخنگوی سازمان بین‌المللی هواپیمایی مدنی (ایکائو) واکنشی به این کشمکش قطر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نشان نداد و تنها اعلام کرد: سازمان از تلاش‌های کشورهای نامشخص در تضمین ادامه دسترسی‌ها به دلایل انسانی حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha